Les agències de viatge, obligades a treballar milers d'hores extra per gestionar les reclamacions dels afectats per la vaga al Prat

Les agències de viatges necessitaran "milers d'hores" extra per tramitar els reemborsaments i reclamacions dels viatgers afectats per la vaga dels operaris d'Iberia a l'aeroport del Prat de Barcelona, ja que venen el 85% dels bitllets aeris. Des del sectors, es denuncia que hi ha una legislació insuficient sobre el dret a vaga i que sempre s'acaba prenent l'usuari com a ostatge.
Les agències de viatge, obligades a treballar milers d'hores extra per gestionar les reclamacions dels afectats per la vaga al Prat
Barcelona

Les agències de viatge, obligades a treballar milers d'hores extra per gestionar les reclamacions dels afectats per la vaga al Prat

Les agències de viatges necessitaran "milers d'hores" extra per tramitar els reemborsaments i reclamacions dels viatgers afectats per la vaga dels operaris d'Iberia a l'aeroport del Prat de Barcelona, ja que venen el 85% dels bitllets aeris. Des del sectors, es denuncia que hi ha una legislació insuficient sobre el dret a vaga i que sempre s'acaba prenent l'usuari com a ostatge.
Actualitzat

El president de la Federació Espanyola d'Associacions d'Agències de Viatges, Jesús Martínez Millán, ha qualifcat de "gran trastorn" la vaga del personal de terra d'Iberia a l'aeroport del Prat i ha assegurat que en les pròximes setmanes la feina de les agències de viatges es veurà incrementat per aquest motiu, ja que hauran de gestionar les "milers de reclamacions" dels afectats per la vaga que s'estimen en més de 100.000.

"La vaga ha suposat, sens dubte, un greu trastorn com ho va fer la vaga de pilots, que va comportar milers d'hores de feina extraordinàries per intentar donar solucions als clients i buscar-los aeroports i sortides alternatives", ha apuntat Martínez Millán.

Així mateix, ha explicat que malgrat la gran feina a què hauran d'enfrontar-se durant aquests dies, molts dels vols perduts no seran "recuperables" a nivell econòmic per a les agències, ja que suposa una "venda fallida" que, a més, provocarà haver de "reemborsar els diners al passatger, que no té cap culpa".

Falta de legislació

Des de la Federació Espanyola d'Agències de Viatges s'ha insistit a destacar la falta de legislació que hi ha a Espanya en matèria de vagues de transport. Sobre això, Martínez Millán ha destacat que, en aquests casos, "sempre es pren l'usuari com a ostatge".

"És un abús. Tenim una legislació insuficient. El dret a vaga que apareix en la Constitució no està ben instrumentat i, per tant, la gent no sap fins a on pot arribar. No hi ha unes regles del joc", ha conclòs.

NOTÍCIES RELACIONADES