Avió enlairant-se i, al fons, la torre de control (Reuters)
Avió enlairant-se i, al fons, la torre de control (Reuters)
París

Les aerolínies demanen que Brussel·les pressioni França per les vagues de controladors

L'aeroport de Barcelona és un dels més afectats pels retards perquè els vols que van cap a Europa travessen l'espai aeri francès

RedaccióActualitzat

Les aerolínies reclamen la implicació de la Comissió Europea en els retards al trànsit aeri per les vagues dels controladors a Marsella. Demanen que Brussel·les pressioni França per les demores. La demanda la fan Willie Walsh, conseller delegat d'IAG -el holding al qual pertany Vueling, British Airways, Iberia i Aer Lingus-, i Michael O'Leary, màxim responsable de Ryanair.

Walsh destaca l'impacte de les vagues a França sobre l'aeroport de Barcelona:

"Els retards no estan causats per les aerolínies o per l'aeroport de Barcelona. Estan causats pels controladors aeris francesos. Per tant, França està impactant directament en l'economia d'Espanya d'una manera molt negativa."

L'aeroport català és un dels més afectats ja que la majoria de vols que van cap a Europa han de travessar l'espai aeri francès.

 

 

Willie Walsh carrega contra la passivitat del govern de Macron: "El govern francès no està fent res, tot i que 254 de les 357 vagues de controladors entre el 2005 i el 2017 han passat a França."

Michael O'Leary, conseller delegat de Ryanair, reclama solucions a la Comissió Europea:

"Els moviments lliures de la gent haurien d'estar protegits i Europa necessita prendre aquest control de l'espai aeri, de manera que Europa pugui permetre operar els vols, fins i tot si els francesos fan vaga.

Les aerolínies també han alertat que si els efectes dels últims caps de setmana es repeteixen en ple estiu es pot arribar al col·lapse.

Notícia relacionada: "Cancel·lats 122 vols al Prat per una vaga de controladors a Marsella"

ARXIVAT A:
Unió Europea
Anar al contingut