Les 160 obres més representatives de l'escultor Henry Moore, al CaixaForum

Un total de 160 peces, entre escultures, dibuixos i obra gràfica, de totes les etapes de l'artista britànic Henry Moore (1898-1986), s'exhibeixen al CaixaForum de Barcelona, en l'exposició més important dels últims 25 anys a Espanya dedicada a aquest mestre de l'escultura. La majoria de les obres, que es podran veure fins al dia 29 d'octubre, procedeixen de diferents entitats públiques i privades d'Espanya, els EUA i la Gran Bretanya, sis d'aquestes es mostraran al recinte exterior del CaixaForum i la resta a la Sala 3 d'aquest edifici, distribuïdes en nou àmbits temàtics i un primer apartat a manera d'introducció.
Les 160 obres més representatives de l'escultor Henry Moore, al CaixaForum
Barcelona

Les 160 obres més representatives de l'escultor Henry Moore, al CaixaForum

Un total de 160 peces, entre escultures, dibuixos i obra gràfica, de totes les etapes de l'artista britànic Henry Moore (1898-1986), s'exhibeixen al CaixaForum de Barcelona, en l'exposició més important dels últims 25 anys a Espanya dedicada a aquest mestre de l'escultura. La majoria de les obres, que es podran veure fins al dia 29 d'octubre, procedeixen de diferents entitats públiques i privades d'Espanya, els EUA i la Gran Bretanya, sis d'aquestes es mostraran al recinte exterior del CaixaForum i la resta a la Sala 3 d'aquest edifici, distribuïdes en nou àmbits temàtics i un primer apartat a manera d'introducció.

La comissària de l'exposició, Anita Feldman, ha recordat que Moore sempre es va inspirar en les civilitzacions prehistòriques, en llocs recòndits del món i en la diversitat de formes que la mateixa naturalesa li oferia a l'hora de crear la seva obra.

A més, va concebre les seves escultures per exhibir-les a l'aire lliure, no tant com a monuments o estàtues commemoratives, sinó "per qüestionar la relació de l'home amb el seu entorn".

L'ús de fustes o bronze per a les seves grans figures el va compatibilitzar amb la utilització d'objectes que trobava al camp o a la platja, com ossos d'animals, fragments de sílex o petxines, moltes de les quals va guardar al seu estudi del petit poble de Perry Green, a Hertforshire (Gran Bretanya), i que ara també es mostren a la capital catalana.

La comissària ha destacat que gràcies a aquesta iniciativa s'exposen per primera vegada juntes una col·lecció de màscares i caps en relleu, de la dècada del 1920, en què l'artista va experimentar amb diversos materials com formigó, sal gemma, plom, alabastre, pissarra o pedra verda africana.

Algunes de les seves primeres talles, de menor volum que les que anys més tard el van fer conegut per al gran públic, són part d'aquesta exposició, com l'escultura "Mare i fill", del 1938, de plom i corda groga, que mostra de manera abstracta la connexió que s'estableix entre una mare i el seu fill, un dels seus temes recurrents.

En un altre dels àmbits de l'exposició de CaixaForum, el visitant podrà conèixer l'empatia que va sentir Moore per la situació d'Espanya durant la Guerra Civil i saber que va ser un membre actiu de l'Associació Internacional d'Artistes, que agrupava intel·lectuals d'esquerra contraris al feixisme.

D'altra banda, en aquesta retrospectiva ocupen un espai important els diferents dibuixos que va realitzar amb motiu dels bombardejos que va viure a Londres durant la Segona Guerra Mundial i que van contribuir a consolidar la seva reputació d'artista contemporani de primera línia.