Les 11 de la nit, el "prime time" de la conversa política a xarxes

Les 11 de la nit, el "prime time" de la conversa política a xarxes

Les 11 de la nit, el "prime time" de la conversa política a xarxes

Actualitzat
Twitter (Reuters)

Twitter (Reuters)

En el vuitè dia de campanya, les posicions dels partits polítics a les xarxes no mostren grans canvis relatius. Des del 5 de desembre, JxCat lidera les mencions (737.179), seguit d'ERC (683.118), Cs (599.676), PSC (533.742), CUP (383.885), PP (210.067) i Catalunya en Comú (141.840).

Segons un informe de Sibilare i Websays, tant a les eleccions del 27-S com a les eleccions actuals, gairebé tots els partits s'han posicionat clarament en dos blocs respecte a la qüestió independentista: d'una banda, hi ha els partits que han recolzat l'aplicació de l'article 155 de la Constitució, PP, PSC i Cs. De l'altra, el bloc independentista, integrat per JxCat, ERC i la CUP.

En una posició intermèdia s'ha posicionat Catalunya en Comú. Els canvis en aquest tercer "bloc" són substancials: és l'únic que presenta una davallada. Des de les eleccions del 27 de setembre de 2015, han passat de tenir un 13,3% de les mencions a un 4,3%, amb un descens del 9% en el volum relatiu d'impactes.

Aquesta caiguda ha estat aprofitada principalment pel bloc constitucionalista. Els constitucionalistes van acumular el 27-S fins a un 33,7% dels impactes totals. Fins el moment, en l'actual campanya acumula fins a un 40,8% de les mencions registrades: un creixement del 7,1%.

El bloc independentista, format a les anteriors eleccions per JxSí i la CUP, va sumar fins a un total del 53% dels impactes el 27-S, essent el bloc que va arribar a acumular més impactes. A les eleccions del 21-D, el bloc independentista també és el que porta més impactes, arribant fins al 54,9% del total.

Les onze de la nit, el "prime time" per parlar de política

Amb els dies transcorreguts des de l'inici de campanya ja es comencen a generar uns patrons de conversa més o menys fixos que permeten fer-se una idea de com es mou la conversa. Això permet veure coses com, per exemple, a quina hora es parla més dels partits que participen en campanya aquest 21-D.

De mitjana, les hores a les que es dóna més conversa a les xarxes sobre els partits participants el 21-D són, de forma creixent, de les 8 del vespre fins a les 11 de la nit, moment en què la conversa comença a disminuir.

Al matí també s'observa un comportament creixent, fins l'hora de dinar (14h), quan la conversa baixa lleugerament, per després tornar a pujar a la sobretaula (15h). Durant les següents 2 hores la conversa continua baixant, fins a les 18h, moment en què, coincidint amb la sortida de molts llocs de treball, la conversa política es torna a recuperar de forma constant fins les hores del vespre-nit.

Albano-Dante Fachín, el més repiulat de la jornada

Albano-Dante Fachín, exlíder de Podem a Catalunya, ha esclatat contra el seu partit i ha fet una piulada criticant unes declaracions de Xavier Domènech. Segons Fachín, Domènech ha estès la mà al PSC de cares a un futur pacte. Aquest comentari ha generat 2.542 RT, 3.585 m'agrada i 129 comentaris, sent així el contingut polític més repiulat del dia.

 

 

Albiol torna a causar polèmica

Albiol acumula polèmica rere polèmica, i avui no ha estat diferent. Concretament, ha protagonitzat dues notícies a Nació Digital que representen els dos continguts penjats a Twitter més comentats del dia. A la primera piulada, el mitjà digital es fa ressò d'unes declaracions d'Albiol on diu que, "si torna a guanyar l'independentisme, és senyal que la societat no ha escarmentat". El tuit suma 626 RT, 125 m'agrada i 472 comentaris.

 

 

L'altre tuit amb gran repercussió del Nació Digital es fa ressò d'unes declaracions d'Albiol al programa "El matí de Catalunya Ràdio" en què Albiol ha dit que "A casa, la meva dona renta la roba i jo arreglo la tele". La piulada acumula 142 RT, 53 m'agrada i 184 comentaris.

 

 

 

Dades facilitades per Sibilare i Websays

 

TEMES:
Eleccions 21D Xarxes socials Digital

ÀUDIOS RELACIONATS