Sebastian Vettel i els tècnics de l'escuderia en els darrers entrenaments.
Fòrmula 1

L'equip Red Bull no s'explica que Vettel tingués tants problemes

L'equip Red Bull ha reconegut avui que encara no tenen una explicació clara de què va passar al cotxe de Sebastian Vettel, que va haver d'abandonar la cursa quan s'havien fet molt poques voltes al circuit. Els tècnics de l'escuderia campiona del món saben que el motor Renault es va quedar amb només cinc cilindres dels sis de què disposa, però que no sabien per què l'avaria només s'havia presentat en el mecanisme de Vettel. Un problema en el "software" del motor, segons ells, els va bloquejar el cilindre.

Actualitzat

L'equip Red Bull ha reconegut avui que encara no tenen una explicació clara de què va passar al cotxe de Sebastian Vettel, que va haver d'abandonar la cursa quan s'havien fet molt poques voltes al circuit. Els tècnics de l'escuderia campiona del món saben que el motor Renault es va quedar amb només cinc cilindres dels sis que té, però no sabien per què l'avaria només s'havia presentat en el mecanisme de Vettel. Un problema en el "software" del motor, segons ells, els va bloquejar el cilindre.

En els entrenaments de dissabte, el pilot alemany ja va tenir un problema semblant que el va deixar sense la potència necessària per obtenir un temps que el deixés passar a la Q3. El cotxe de Daniel Ricciardo estava preparat, segons Red Bull, en les mateixes condicions que el de Vettel, però ell no va tenir cap avaria en els entrenaments classificatoris. Segons ha pogut saber TV3, el Red Bull de Ricciardo va posar l'equip en "alarma" poc abans de la cursa, perquè va deixar de funcionar un turbo.

Els tècnics van haver de fer-hi un "reset" i a partir d'aquell moment tot va anar bé. En acabar el Gran Premi, però, el pilot australià, que havia acabat segon, va ser exclòs de la classificació perquè un sensor destinat a mesurar el flux instantani de gasolina havia mostrat quantitats que superaven els límits. Red Bull va posar en dubte la qualitat d'aquests sensors, i avui la FIA ha donat suport a la firma que proveeix aquests elements, "Gill Sensors", dient que els elements havien estat calibrats correctament i que anaven d'allò més bé.

Anar al contingut