Un moment de l'entrevista que Carles Prats i Lídia Heredia han fet al president Mas.
Un moment de l'entrevista que Carles Prats i Lídia Heredia han fet al president Mas.
Sant Joan Despí

L'entrevista a un president de la Generalitat més vista en la història de TV3

A les xarxes socials l'activitat també va ser fervorosa. El 324.cat ha analitzat els tuits amb l'etiqueta #presidentMasTV3 i ha constatat que es van enviar uns 30.000 tuits i que el moment de més allau de piulades va ser quan Mas explicava com se li va acudir la pregunta per a la consulta. En aquell minut es van publicar 320 tuits amb l'etiqueta analitzada.

RedaccióActualitzat

L'entrevista que TV3 va emetre ahir després del "Telenotícies vespre" a Artur Mas s'ha convertit en la més vista en la història de Televisió de Catalunya a un president de la Generalitat. Un total de 872.000 espectadors la van veure.

L'entrevista també va triomfar a les xarxes socials, i el "hashtag" triat, #presidentMasTV3, es va convertir en "trending topic" a Espanya, amb més de 30.000 tuits i una mitjana de 153 tuits per minut.

El minut d'or va ser el 22.03 - 22.04, molt poc després de l'inici de l'entrevista, amb 320 tuits per minut. En aquells moments, el president Mas explicava que la pregunta de la consulta se li va acudir a ell sol el Dia de la Constitució i que en totes les seves opcions de formulació hi figurava la paraula "independència". Aqusta curiositat va suscitar diverses piulades a la xarxa. En aquells moments àlgids a Twitter, Mas també parlava de la negativa del líder del PSC, Pere Navarro, a participar en les negociacions per la pregunta de la consulta.

El 324.cat ha analitzat pràcticament tots els tuits enviats durant l'estona de programa amb l'etiqueta #presidentMasTV3 i ha pogut constatar que les paraules amb més presència al conjunt d'aquestes piulades van ser, a banda de mots amb poca rellevància semàntica en el context com "president" o "entrevista", van triomfar conceptes com "consulta" i "pregunta" i, en un segon nivell, l'etiqueta "#sísí" (molt popular després de saber-se l'enunciat de la pregunta) i també la paraula "Navarro", en referència al líder del PSC, que va ser l'estrella convidada a la xarxes socials com a conseqüència d'una piulada polèmica que ha costat el càrrec a un dels responsables de xarxes del PSC.

Una altra dada de l'anàlisi de tuits d'aquest portal és que la majoria de piulades amb l'etiqueta #presidentMasTV3 van ser, en realitat, retuits (RT). Així, el 35% de missatges publicats van ser tuits originals i el 56%, RT. La resta eren mencions o respostes.

 

Anar al contingut