L'entrada en funcionament de l'estació del TGV a Saragossa genera retards en els trens a Lleida

La llarga marxa del tren de gran velocitat cap a Catalunya continua generant polèmica. Si fa pocs dies eren els geòlegs de la Universitat de Saragossa els que advertien del perill d'enfonsament d'alguns trams de línia pròxims a la capital, ara els problemes se centren en la posada en funcionament de la nova estació de Delicias de la capital aragonesa, destinada a acollir el futur TGV. Es tracta d'una gran estació intermodal que, de fet, no està acabada del tot, però que s'ha hagut d'obrir perquè les obres de soterrament del tren de gran velocitat han obligat a tancar l'estació d'El Portillo.
L'entrada en funcionament de l'estació del TGV a Saragossa genera retards en els trens a Lleida
Lleida

L'entrada en funcionament de l'estació del TGV a Saragossa genera retards en els trens a Lleida

La llarga marxa del tren de gran velocitat cap a Catalunya continua generant polèmica. Si fa pocs dies eren els geòlegs de la Universitat de Saragossa els que advertien del perill d'enfonsament d'alguns trams de línia pròxims a la capital, ara els problemes se centren en la posada en funcionament de la nova estació de Delicias de la capital aragonesa, destinada a acollir el futur TGV. Es tracta d'una gran estació intermodal que, de fet, no està acabada del tot, però que s'ha hagut d'obrir perquè les obres de soterrament del tren de gran velocitat han obligat a tancar l'estació d'El Portillo.
Un exemple de la precipitació amb què s'ha fet tot plegat és que ni tan sols s'ha inaugurat oficialment la nova estació i que el ministre de Foment, Álvarez-Cascos, ha delegat en el secretari d'Infraestructures, Benigno Blanco, que fes una visita de supervisió. Fins que s'acabin les obres, la nova estació no dóna a l'abast amb tot el trànsit ferroviari de Saragossa i molts combois s'hauran de desviar a baixadors provisionals i passar per vies auxiliars. Tot plegat allargarà molts recorreguts i provocarà que els viatges, com ara els del Talgo, durin més. Les empreses que treballen en la senyalització i la seguretat de la línia encara estan validant el sistema, cosa que obliga els trens a alentir la marxa en alguns punts i a fer aturades de precaució abans d'entrar a les estacions. Tot això no ajuda gaire a complir els horaris. Les empreses contractades tenen temps fins a finals de mes per enllestir aquestes obres, les úniques que queden pendents abans de l'estrena de la línia.