Vista de l'entrada a l'estació subterrània del TAV a Girona des de l'estació de tren convencional, el 25 de gener del 2018 (horitzont…
Vista de l'entrada a l'estació subterrània del TAV a Girona des de l'estació de tren convencional, el 25 de gener del 2018 (horitzontal)

L'empresa que havia de fer la marquesina del TAV a Girona presenta concurs de creditors i renuncia a l'obra

ACN Girona .-L'empresa que havia de fer la marquesina del parc Central de Girona, que ha de connectar l'estació del TAV amb la del tren convencional, ha renunciat a l'obra. La constructora Argon Informatica ha comunicat a l'Ajuntament que presentarà concurs de creditors (l'antiga suspensió de pagaments) i que no podrà afrontar el contracte, que havia guanyat mitjançant concurs públic. El consistori li va adjudicar els treballs per poc més de 331.650 euros. Ara, l'Ajuntament intenta evitar que s'hagi de repetir la licitació, però ja admet que la construcció de la coberta patirà com a mínim un retard d'un mes i mig. La fórmula amb què treballa Urbanisme és que la constructora Rubau Tarrés SAU, que va quedar segona, sigui qui assumeixi l'obra (però la faci a un preu més reduït del què va presentar a concurs). El regidor del projecte ferroviari, Carles Ribas, diu que "tristament" tot plegat comportarà que la coberta no estigui acabada almenys "fins a finals d'any".

L'Ajuntament de Girona va adjudicar l'obra de la marquesina a mitjans de setembre. Aquest passadís cobert ha de connectar l'estació del tren convencional i l'edifici satèl·lit, on hi ha l'accés al TAV i a l'estació d'autobusos. Ha de substituir l'antic túnel tancat -conegut com a 'finger'- i la previsió era començar a aixecar-lo aquest febrer, un cop Adif enllestís l'obra de reposició del parc Central.La construcció de la marquesina, però, anirà més tard. L'empresa que va guanyar la licitació, Argon Informatica, ha fet fallida. La constructora ha comunicat a l'Ajuntament que presentarà concurs de creditors i que renuncia a l'obra. Argon va guanyar el contracte de la marquesina amb una proposta que pujava a 331.672.95 euros (la més baixa de les quatre que havien anat a concurs).Ara, l'Ajuntament de Girona intenta evitar haver de repetir la licitació (cosa que comportaria que el nou contracte no es pogués signar fins passat l'estiu). El regidor delegat del projecte ferroviari, Carles Ribas, explica que la fórmula del consistori passa pel què es coneix com a cessió de contracte. És a dir, que la constructora que va quedar segona a la licitació -la gironina Rubau Tarrés SAU- sigui qui assumeixi l'encàrrec.El retard hi serà"Hem d'agrair que Argon hagi estat prou honrada per dir-nos que presentava concurs de creditors, però haguéssim preferit que ho hagués fet abans", ha lamentat Ribas. Ara, l'Ajuntament de Girona negocia amb Rubau Tarrés SAU perquè accepti fer l'obra, però amb el mateix pressupost que va presentar Argon. Per abaratir costos, per exemple, se li proposarà a Rubau Tarrés SAU que subcontracti l'estructura de la marquesina a l'empresa inclosa dins la proposta d'Argon. El regidor delegat del projecte ferroviari admet, tot i això, que el retard en l'obra hi serà. "Si repetíssim el concurs seria molt més gran, però parlem ben bé d'un mes i mig o uns dos mesos", ha concretat Ribas. "Tristament, no veurem la marquesina fins a finals d'aquest 2018", ha explicat el regidor delegat. Es calcula que, un cop comencin els treballs de la coberta, la seva construcció duri uns cinc mesos. A banda d'aquesta marquesina, també es preveu fer un cobert a l'entrada de l'edifici satèl·lit perquè protegeixi els viatgers de les inclemències del temps. Aquest serà el darrer projecte que es farà al parc Central, que ja fa gairebé deu anys que suporta obres. La CUP reclama la querella contra Adif El grup municipal de la CUP ha instat l'Ajuntament de Girona a presentar "sense més demora" la querella contra Adif pels incompliments en les obres. Precisament aquest dijous la formació ha presentat una campanya informativa anomenada 'El nyap central: 10 anys de molèsties i incompliments" a través de la qual volen denunciar la "mala gestió" del projecte del TAV i els perjudicis causats als veïns. Entre els principals greuges hi ha els retards en els terminis, l'impagament d'obres de reposició que ha hagut d'acabar assumint l'Ajuntament, la renúncia en plena execució de les obres al compromís de soterrar el tren convencional i enderrocar el viaducte o les mancances d'informació i participació veïnal. Segons la CUP, la querella és la via per "recuperar" els recursos municipals invertits i que Adif assumeixi responsabilitats penals.

Anar al contingut