Les infusions de l'empresa gironina Tegust, al lineal de la secció gourmet d'una de les cadenes de supermercats del Japó. Imatge cedida aq…
Les infusions de l'empresa gironina Tegust, al lineal de la secció gourmet d'una de les cadenes de supermercats del Japó. Imatge cedida aquest 28 de juny del 2017 (Horitzontal)

L'empresa gironina Tegust s'internacionalitza i entra a Japó amb les infusions de ratafia i licor d'herbes de Montserrat

Actualitzat

ACN Girona.-L'empresa gironina Tegust, que crea infusions 100% catalanes, ha fet el salt a l'exterior i ha començat a exportar al Japó. Al país nipó, sobretot, hi ven dos gustos singulars: els que s'inspiren amb la ratafia i amb el licor d'herbes Aromes de Montserrat. A més, també hi comercialitza les infusions de la seva línia Proximitat, fetes a partir de plantes aromàtiques cultivades per petits productors ecològics de Catalunya. Tegust, que ha començat a exportar fa pocs mesos al Japó, ja fa el 10% de les vendes en aquest mercat, on hi arriba a través de tres cadenes de supermercats (que tenen les infusions a la seva secció gourmet). El creador de Tegust, Pep Mascarós, assegura que a més d'haver pogut introduir-se "en un mercat molt exigent que busca l'excel·lència" les exportacions al Japó són també "una oportunitat per estendre la cultura catalana i créixer com a empresa".

Tegust, creada a finals del 2014 i amb seu a la Bisbal d'Empordà, ha internacionalitzat dos gustos tan singulars i catalans com els de la ratafia i el licor d'herbes 'Aromes de Montserrat'. L'empresa ha començat a vendre aquestes infusions al Japó, un mercat que també ha suposat l'obertura a l'exterior de la firma.Al país nipó, Tegust va començar-hi a exportar ara fa pocs mesos. I actualment, les vendes d'infusions en aquest mercat asiàtic ja suposen entre el 5 i el 10% de totes les que fa la firma. "Per la nostra experiència, allò que busca el client japonès és qualitat; i està disposat a pagar-la sense regatejar", precisa la directora comercial de l'empresa, Belinda Moreno.Al Japó, les infusions de Tegust es poden trobar als lineals de la secció gourmet de tres grans cadenes de supermercats. L'empresa gironina assegura, a més, que la seva intenció és continuar obrint-se a l'exterior. "Avui dia estem treballant només amb Japó, però ja hem començat a mantenir converses amb altres països", concreta Moreno.Sense alcohol però amb tot el gustLes infusions que sobretot Tegust exporta al Japó són dues de les darreres referències que ha creat la marca: Ratafia 1842 i Aromes de Montserrat. La primera està creada a partir de la fórmula original del XIX creada per Francesc Rosquellas. No porta alcohol però manté el gust del licor. Entre els seus ingredients hi ha la canyella, l'anís, la menta, el ginebró, la nou verda i la nou moscada.Per la seva banda, la infusió Aromes de Montserrat s'inspira en el licor d'herbes que porta el mateix nom. Com la de ratafia, tampoc té alcohol, i per elaborar-la es fa servir anís verd, menta, canyella, fonoll, camamilla, anís estrellat o coriandre.El creador de Tegust explica que, entre d'altres, el fet que sigui "un producte innovador" és el que explica l'èxit de les dues infusions al Japó. A més, Pep Mascarós també ho veu com "una oportunitat per estendre la cultura catalana i créixer com a empresa".Creada ara fa dos anys i mig, Tegust és la primera marca de gran consum en crear infusions 100% catalanes. L'any passat va tancar l'exercici facturant 200.000 euros. Actualment té al mercat tres línies d'infusions: Fórmules Originals, Exòtiques i de Proximitat. Totes les varietats d'aquesta última estan elaborades amb plantes aromàtiques cultivades a Catalunya.

Anar al contingut