L'empresa gironina Suppacaps obrirà fàbrica pròpia el 2017 i començarà a exportar brou en càpsules a l'hemisferi sud

L'empresa gironina Suppacaps obrirà fàbrica pròpia el 2017 i començarà a exportar brou en càpsules a l'hemisferi sud

L'empresa gironina Suppacaps obrirà fàbrica pròpia el 2017 i començarà a exportar brou en càpsules a l'hemisferi sud

Una caixa de Suppacaps en primer terme i, en segon, l'emprenedor gironí Joan Planellas. Imatge del 18 de novembre del 2016 (Horitzontal)

Una caixa de Suppacaps en primer terme i, en segon, l'emprenedor gironí Joan Planellas. Imatge del 18 de novembre del 2016 (Horitzontal)

ACN Vilablareix.-L'empresa gironina Suppacaps, que produeix brou en càpsules compatible amb cafeteres Nespresso, obrirà fàbrica pròpia el 2017 i començarà a exportar producte a l'hemisferi sud. La firma ja negocia amb distribuïdors de l'Argentina i l'Uruguai per vendre-hi les dosis, cosa que permetrà "que els brous tinguin sortida tot l'any", explica el CEO de Suppacaps, Joan Planellas. L'start-up gironina acaba de tancar el seu primer any fiscal havent venut unes 70.000 càpsules. I per a l'any vinent, el seu impulsor trepitja fort. Vol arribar als 4 milions de dosis, estendre's a unes 600 botigues d'arreu de l'estat espanyol i també consolidar vendes a Holanda, Suïssa i Dinamarca. Aquesta tardor, Suppacaps ha canviat el format de l'envàs (amb una caixa molt més visual) i ha afegit la sopa miso als brous de pollastre, carn, verdura i peix amb què va sortir al mercat. L'empresa prepara ara una nova càpsula de sopa de tomàquet.

Suppacaps ajunta dos conceptes en un: brou i cafetera. El seu artífex és un emprenedor gironí de 44 anys, Joan Planellas, que després d'un any i mig d'investigació ha trobat la fórmula per condensar el caldo en càpsules. "Calia trobar el punt just per permetre que el producte es dissolgués, perquè les cafeteres no duen l'aigua a ebullició", explica.La seva start-up va néixer com a empresa ara fa just un any. En un principi, Suppacaps va sortir al mercat amb quatre varietats: brou de pollastre, de verdures, de carn i de peix. I només durant l'hivern passat (el seu és un producte estacional) se'n van arribar a vendre 70.000 càpsules. Totes, per Internet o a través d'una quarantena de botigues de proximitat (sobretot de Catalunya, però també algunes de l'Estat).Ara, superat amb nota el primer tast, l'empresa gironina inicia el camí de l'expansió. I per al 2017, els plans són ambiciosos. D'entrada, Planellas ja busca nau per poder obrir fàbrica pròpia i concentrar-hi tot el procés de producció. Fins ara, la matèria primera es tracta en una nau compartida a Vilablareix (Gironès), s'envia a liofilitzar a Barcelona i es porta a envasar a Fornells de la Selva.4 milions de dosis i 600 botiguesAquest novembre, amb la baixada de temperatures, les vendes de Suppacaps han tornat a agafar embranzida. En una setmana, ja se n'han venut 12.000 càpsules. Aquest cop, però, amb un nou format. L'empresa ha tret al mercat un envàs més visual per aprofitar "la compra per impuls", concreta Planellas. A cada capsa hi van deu dosis (abans n'hi havia sis) i el seu preu de venda volta els 3,70 euros. A la gamma de sabors de l'any passat, a més, ara se n'hi ha afegit un altre: la sopa miso. Suppacaps vol aprofitar aquest hivern per estendre la seva xarxa comercial. "L'objectiu és que, al llarg d'aquesta temporada, arribem a vendre 4 milions de càpsules, facturem 1 MEUR i siguem presents a més de 600 botigues d'arreu de Catalunya i l'Estat", explica Joan Planellas.Vendes a l'hemisferi sudEn paral·lel, l'empresa gironina també mira cap a l'exterior. Ja ha començat a fer tractes amb Holanda, Suïssa i Dinamarca -on arribarà a supermercats- i vol ampliar el llistat de països europeus amb altres com França, Bèlgica i Anglaterra. Aquí, entrant-hi també amb una nova varietat: la sopa de tomàquet, molt consumida en aquests dos últims mercats. "Europa ens interessa molt, perquè aquí hi ha molta tradició de prendre's un sandvitx i un brou a l'hora de dinar", explica Planellas. A més, Suppacaps també negocia amb distribuïdors de l'Aràbia Saudita i de països de l'altra banda de l'Atlàntic, com Uruguai o l'Argentina. Exportar a l'hemisferi sud permetrà que l'empresa "vengui càpsules tot l'any", precisa Planellas, perquè quan aquí s'acaba el fred allà hi comença, "i és quan ve de gust prendre brou".Cafè llarg dues vegadesPlanellas explica que els brous de Suppacaps, a diferència d'altres preparats, són baixos en sal i sense gluten. A més, al caldo de verdures aquest 2016 hi han introduït un nou ingredient: els espinacs. Per a la preparació, el CEO de l'empresa concreta que, un cop la cafetera estigui a punt, cal prémer el botó per fer-se un cafè llarg dues vegades (que és l'equivalent a una tassa d'entre 150 i 200 mil·lilitres).