L'empresa GDX anuncia que acomiadarà els 740 empleats de la planta de Palau-solità i Plegamans

L'empresa GDX, de Palau-solità i Plegamans, proveïdora de Seat, ha anunciat que tanca. La direcció de la fàbrica planteja un tancament gradual i comença a negociar amb els sindicats el futur de més de 700 treballadors. La direcció justifica el tancament per les pèrdues que acumula l'empresa i que s'han traduït en 18 milions d'euros l'any passat. Aquestes xifres ja van provocar el tancament el setembre passat d'una altra fàbrica de GDX a Valls. En principi, havia de traslladar l'activitat a Palau-solità, però els sindicats han denunciat que se l'han emportada a la República Txeca, en busca de costos més baixos. GDX fabrica juntes de cautxú per a portes i maleters de Seat, Mercedes i Citroën.
L'empresa GDX anuncia que acomiadarà els 740 empleats de la planta de Palau-solità i Plegamans
Palau-solità i Plegamans

L'empresa GDX anuncia que acomiadarà els 740 empleats de la planta de Palau-solità i Plegamans

L'empresa GDX, de Palau-solità i Plegamans, proveïdora de Seat, ha anunciat que tanca. La direcció de la fàbrica planteja un tancament gradual i comença a negociar amb els sindicats el futur de més de 700 treballadors. La direcció justifica el tancament per les pèrdues que acumula l'empresa i que s'han traduït en 18 milions d'euros l'any passat. Aquestes xifres ja van provocar el tancament el setembre passat d'una altra fàbrica de GDX a Valls. En principi, havia de traslladar l'activitat a Palau-solità, però els sindicats han denunciat que se l'han emportada a la República Txeca, en busca de costos més baixos. GDX fabrica juntes de cautxú per a portes i maleters de Seat, Mercedes i Citroën.
Actualitzat

En el que resulta una nova mostra de la crisi del sector dels components de l'automòbil a Catalunya, l'empresa auxiliar de l'automòbil GDX ha anunciat que tanca la seva factoria a Palau-solità i Plegamans. Si fa uns mesos va ser SAS, a Abrera, qui va tancar i va acomiadar 300 treballadors, ara ha estat l'empresa GDX la que ha anunciat que acomiadarà 740 treballadors esglaonadament en un any. La direcció assegura que no els surten els números.

Els treballadors de l'empresa GDX Automotive, de Palau-solità i Plegamans, han rebut ja la notícia. La decisió no ha agradat gens als sindicats, que creien que, tot i les pèrdues que arrossega l'empresa, es podria mantenir part de la producció. Els directius de GDX, multinacional controlada per una firma de capital risc nord-americana, han aportat uns números ben vermells. Diuen que cada mes perd 1 milió i mig d'euros, que fa quatre anys que no guanya res de res i que l'any passat va tancar amb 18 milions de pèrdues. Uns números que li van servir per justificar el tancament de l'altra fàbrica que tenia a Valls, aquest desembre.

En principi, la multinacional propietària de la fàbrica de Valls havia de traslladar la seva activitat a Palau-solità, però els sindicats han denunciat que se l'ha emportada a la República Txeca, buscant costos més baixos. També l'acusen de buscar només un rendiment immobiliari suculent, amb la venda dels terrenys. Així, insisteixen que la fàbrica d'aquí és viable i han avançat que proposaran que s'hi concentrin els productes de més valor afegit