Pla mitjà del cofundador de l'empresa Sorbos, Víctor Manuel Sánchez a la seva fàbrica de Montornès l'octubre de 2018. (Horitzontal)
Pla mitjà del cofundador de l'empresa Sorbos, Víctor Manuel Sánchez a la seva fàbrica de Montornès l'octubre de 2018. (Horitzontal)

L'empresa de palletes comestibles Sorbos preveu produir mil milions d'unitats anuals en menys de dos anys

ACN Montornès del Vallès.-La companyia Sorbos, dedicada a la producció de palletes comestibles i biodegradables, preveu multiplicar exponencialment la seva producció en els propers dos anys. En una entrevista amb l'ACN, el cofundador de l'empresa, Víctor Manuel Sánchez, ha explicat que l'increment es durà a terme de forma gradual i que l'objectiu és arribar als mil milions d'unitats anuals. El proper mes de gener la companyia posarà en marxa una segona línia de producció que segons Sánchez els permetrà assolir aquesta fita. Tot plegat per seguir expandint el negoci que des d'una nau industrial de Montornès del Vallès (Vallès Oriental), ja arriba a una quarantena de països de tot el món. A curt termini, Sorbos treballa per aconseguir els permisos necessaris per entrar al mercat japonès i es planteja estendre la seva activitat a Austràlia.

La idea de crear una palleta comestible va sorgir ara fa cinc anys quan Víctor Manuel Sánchez, cofundador de Sorbos, treballava com a barman en hotels i restaurants. "Em van encarregar fer un còctel especial i quan el vaig enllestir vaig veure que la gent hi posava palletes de plàstic i no em va agradar", comenta Sánchez que explica que es va plantejar oferir als consumidors "una experiència gastronòmica única afegint a la beguda una palleta comestible". Amb l'ajuda d'un amic pastisser va tirar endavant el primer prototip de Sorbos. "Vam organitzar un acte on vam donar a conèixer les palletes i en veure l'èxit que va tenir la iniciativa entre les persones que van tastar-les vaig decidir muntar l'empresa", afirma.En començar a indagar sobre el mercat i els possibles competidors, Sánchez va descobrir diversos corrents i organitzacions creades per combatre el consum massiu de canyes de plàstic. "Vaig veure clar que més enllà de l'experiència havia de fer un producte que fos sostenible per conscienciar la societat sobre la necessitat de reduir els residus plàstics", comenta el responsable de Sorbos que remarca que l'empresa no utilitza aquest material en cap de les seves fases de producció ni tampoc en el 'packaging'. Un procés de creació complexPer aconseguir la fórmula del producte, Sorbos va demanar ajuda a un equip d'enginyers alimentaris. "Calia tenir en compte aspectes com la rigidesa i la durabilitat de les palletes, i sobretot que no alteressin el gust de la beguda on s'utilitzaven", indica.En el moment de produir les palletes l'equip de Sánchez també va topar nombrosos entrebancs. "Com era un producte tan innovador, no trobaven cap col·laborador en el mercat que ens pogués ajudar a fabricar-lo". Finalment van decidir provar sort a Itàlia i van contactar amb una empresa que va accedir a fer la primera línia de producció de Sorbos.D'aquesta forma, i un cop van disposar de la maquinaria, Sánchez i el seu soci van començar a fabricar les palletes en un petit taller de Les Franqueses del Vallès. "Vam presentar-nos al certamen Pascual Startup 2016 i vam tenir la sort d'obtenir un premi d'entre més de 250 candidatures d'startups", explica. Aquest guardó els va servir per donar-se a conèixer i començar a expandir la seva activitat.En poc temps el negoci ha crescut exponencialment, de forma que Sorbos ha substituït el petit taller de Les Franqueses per una nau de 2.000 metres quadrats ubicada a Martorelles. Fa un parell de mesos es va posar en marxa un segon torn de producció, que ha permès a la firma duplicar la fabricació, assolint 1,8 milions d'unitats mensuals. A partir del proper mes de gener, l'empresa té previst implantar una seva segona línia de producció en aquesta instal·lació. "Estudiarem la capacitat de fabricació de les noves màquines, però la idea és anar replicant les línies fins arribar als mil milions d'unitats anuals", comenta Sánchez que assegura que és la xifra que necessiten assolir per fer front al pla d'expansió del negoci. Pel que fa a les vendes, l'empresa tancarà el 2018 amb un volum de vuit milions de canyetes comercialitzades.Actualment Sorbos està present en una quarantena de països i té previst estendre la seva activitat al Japó i Austràlia a curt termini. Així mateix, confia que l'actual plantilla, formada per una vintena d'empleats creixi fins la cinquantena en un parell d'anys.Vuit gustos diferents Sorbos compta amb palletes de vuit sabors diferents: llimona, llima, maduixa, gingebre, xocolata, poma verda, canyella i sabor neutre. La composició d'aquests elements és 100% natural, no contenen al·lèrgens i conserven la seva rigidesa després de submergir-se en líquid. A més, l'empresa oferieix la possibilitat de personalitzar les palletes amb serigrafies. "Alguns hi posen el nom de l'empresa o en el cas de particulars, per exemple, el nom d'una parella per repartir-les en un casament".A banda de les palletes, la companyia treballa per convertir altres productes de plàstic d'un sol ús en materials biodegradables o comestibles. "Tenim quatre prototips sobre la taula", ha avançat Sánchez que no ha volgut donar més detalls.

Anar al contingut