Madrid

L'avió de Spanair accidentat a Barajas duia activat el "mode de vol" quan encara no s'havia enlairat

Un informe preliminar de la Comissió d'Investigació de l'accident d'un avió de Spanair a l'aeroport de Barajas amb 154 morts fet públic aquest dilluns indica que el pilot no hauria detectat que l'aparell duia activat el "mode de vol" quan encara era a la pista. Segons l'informe, el fet de dur el "mode de vol" activat quan encara no s'havia enlairat hauria impedit que es disparessin algunes alarmes. Aquest dilluns també s'ha sabut que el comandant d'un avió d'Iberia que aterrava mentre l'MD-82 intentava enlairar-se ha declarat a la guàrdia civil que en aquell moment hi va haver un canvi de vent molt brusc i que dos ocells de grans dimensions seguien la trajectòria de l'aparell sinistrat.

Actualitzat

L'informe preliminar de la Comissió d'Investigació assegura que l'accident el van provocar una successió d'errors. El primer va ser a les 13 hores, moment en què es va frustrar l'intent d'enlairament per una alerta d'alta tempratura. Els pilots van revisar-ho i van desactivar el pilot d'alerta, però no van detectar que l'aparell estava en "mode de vol", cosa que va impedir que s'activessin determinades alarmes.

L'avió de Spanair va rebre l'autorització de la torre de control a les 14.23 h. El pilot va començar a rodar per la pista però sense adonar-se que l'aparell continuava en "mode de vol", per la qual cosa no va funcionar l'alerta sobre l'estat de certs mecanismes. Per tant, i segons l'informe preliminar, l'aeronau va iniciar l'enlairament sense els "flaps" activats, cosa que va obligar el pilot a esgotar al màxim la pista i posar l'aparell a una velocitat molt alta. Quan era a l'aire, sembla que es va disparar l'alarma de falta de potència, d'uns 50 quilòmetres per hora, i poc després es va estavellar.

Anar al contingut