L'AVE Barcelona-Madrid "roba" un milió de viatgers al pont aeri en 10 anys

En una dècada, l'alta velocitat entre les dues capitals ha traslladat més de 35 milions de viatgers i supera l'avió

RedaccióActualitzat

El 20 de febrer del 2008 es va fer el primer recorregut entre Madrid i Barcelona en AVE.

En aquests 10 anys, l'alta velocitat ferroviària entre les dues ciutats ha traslladat més de 35 milions de persones, mentre que el pont aeri ha perdut un milió de passatgers.

Segons Renfe, "l'increment progressiu de viatgers" de l'AVE entre Madrid i Barcelona ha permès "arribar a una quota de mercat del 63% davant l'aviació".

 

És a dir: actualment 6 de cada 10 usuaris del corredor Barcelona-Madrid viatgen en tren i no en avió, unes xifres justament a la inversa que fa 10 anys.

Només aquest 2017, l'AVE entre la capital espanyola i la catalana ha tingut més de 4 milions d'usuaris, xifra que suposa un creixement del 7,5% en relació amb el 2016.

 

La línia d'alta velocitat entre Madrid i Barcelona va començar a funcionar el 2003, només entre Madrid i Lleida. Tres anys més tard, el 2006 els trens ja arribaven a l'estació Camp de Tarragona.

 

Per celebrar aquest desè aniversari, el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha viatjat avui en AVE des de Madrid a Barcelona.

De la Serna ha fet un missatge a Twitter en què fa referència a la xifra global de persones que han utilitzat d'alguna manera la línia Madrid-Barcelona, ja sigui fent desplaçaments parcials entre les dues ciutats, o bé circulant-hi amb trens que aprofiten les vies per fer altres recorreguts.

 

La durada del viatge amb AVE entre Barcelona i Madrid és de 2 hores i 45 minuts o de 3 hores i 10 minuts, en funció del nombre de parades del recorregut.

Segons Renfe, el perfil del client del corredor Barcelona-Madrid és el d'una persona entre 35 i 44 anys (31%) que es desplaça per motius laborals (62,1%) o per motius d'oci i familiars (33,1%), i que el fa servir amb una freqüència mitjana de 13 viatges l'any.

ARXIVAT A:
AVE
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut