L'arbitratge laboral obliga Qantas a reprendre els vols i, els sindicats, a aturar les mobilitzacions

Qantas torna a volar. L'òrgan de mediació australià ha ordenat la fi de les vagues i l'enlairament dels avions i ha imposat un termini de 21 dies a direcció i treballadors per negociar una solució. La decisió de l'aerolínia australiana Qantas de deixar a terra tots els avions mentre continuïn les vagues de mecànics, pilots internacionals i personal de terra ha afectat uns 80.000 passatgers a tot el món i ha obligat a cancel·lar fins ara més de 400 vols nacionals i internacionals. El sector turístic australià havia posat el crit al cel i calcula que només aquest cap de setmana ha perdut 60,5 milions d'euros com a conseqüència de la crisi.
L'arbitratge laboral obliga Qantas a reprendre els vols i, els sindicats, a aturar les mobilitzacions
Sydney

L'arbitratge laboral obliga Qantas a reprendre els vols i, els sindicats, a aturar les mobilitzacions

Qantas torna a volar. L'òrgan de mediació australià ha ordenat la fi de les vagues i l'enlairament dels avions i ha imposat un termini de 21 dies a direcció i treballadors per negociar una solució. La decisió de l'aerolínia australiana Qantas de deixar a terra tots els avions mentre continuïn les vagues de mecànics, pilots internacionals i personal de terra ha afectat uns 80.000 passatgers a tot el món i ha obligat a cancel·lar fins ara més de 400 vols nacionals i internacionals. El sector turístic australià havia posat el crit al cel i calcula que només aquest cap de setmana ha perdut 60,5 milions d'euros com a conseqüència de la crisi.
Redacció Actualitzat
Un tauler electrònic mostra la majoria dels vols cancel·lats a l'aeroport de Sydney. (Foto: EFE)

Un tauler electrònic mostra la majoria dels vols cancel·lats a l'aeroport de Sydney. (Foto: EFE)

Fair Work Australia, l'agència encarregada de mitjançar el conflicte laboral, ja ha acabat la reunió amb les parts implicades per mirar de trobar una solució a una situació que ja fa nou mesos que dura i que des de l'agost ha anat empitjorant. La principal urgència, reemprendre els vols, ja ha estat ordenada pels mediadors.

L'organ de mediació ha ordenat la fi de les vagues i l'enlairament dels avions i ha imposat un termini de 21 dies a direcció i treballadors per negociar una solució. Els sindicats esperaven una cancel·lació, la qual cosa donaria més marge de temps, fins a 90 dies, per negociar un acord.

80.000 afectats

La decisió de la companyia de deixar a terra tots els avions de manera indefinida fins que no es resolgués el conflicte va agafar a tothom per sorpresa aquest dissabte. El govern australià ha mostrat el seu malestar per la decisió i la companyia es defensa assegurant que la mesura està motivada per la seguretat.

Mentre discutien, unes 80.000 persones han patit els efectes de la crisi arreu del món. Virgin Australia ha confirmat que fins ara han pogut atendre uns 20.000 passatgers de Qantas.

A més dels passatgers, el sector turístic d'Austràlia ja ha començat a calcular les pèrdues: uns 60,5 milions d'euros aquest cap de setmana i almenys 113,5 milions d'euros si la crisi continua.

Un conflicte que ve de lluny

La disputa per millores salarials i laborals s'arrossega des de fa més de nou mesos i s'han fet almenys 200 reunions per intentar arribar a un acord.

El diàleg es va ressentir a l'agost, després que la companyia va anunciar un pla de reestructuració de la seva unitat internacional que preveu l'acomiadament de 1.000 treballadors.

La direcció de la companyia insisteix que no han tingut cap més sortida que aturar totes les seves operacions davant del que ha considerat "demandes impossibles" dels vaguistes. Diu que la situació era una sagnia constant i que, fins avui, els ha costat l'equivalent a 53 milions d'euros.