L'àrab i el xinès seran llengua optativa als instituts

Ensenyament revisa el model lingüístic per incloure la diversitat cultural de l'alumnat a les aules
L'àrab i el xinès seran llengua optativa als instituts
Badalona

L'àrab i el xinès seran llengua optativa als instituts

Ensenyament revisa el model lingüístic per incloure la diversitat cultural de l'alumnat a les aules
Àgata Fàbregas Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'origen de l'alumnat de moltes escoles catalanes ha canviat molt des de principis dels anys 80. És una realitat que ha portat el Departament d'Ensenyament a revisar el model lingüístic a l'escola. El català continua sent la llengua vehicular, però s'aposta per fomentar la integració de totes aquestes cultures a l'aula.

Per això, l'àrab i el xinès seran assignatures optatives a secundària.

L'escola Llibertat de Badalona va ser impulsora de la immersió lingüística als 80. Ara, ha vist com es multipliquen les nacionalitats del seu alumnat, com explica la directora, Muntsa Roca:

"Quan es va fer la immersió lingüística, tots els nens eren castellanoparlants. Ara ens trobem que tenim alumnes de molts països d'origen: tenim àrabs, sud-americans, venen del Pakistan, algun de xinès..."

 

 

Neus Llibre, assessora de llengua, interculturalitat i cohesió social del Departament d'Ensenyament, explica que l'objectiu és integrar culturalment els alumnes:

"No es tracta de fer el dia del berenar intercultural o de les cultures i fer-ho un sol dia, sinó que sigui en cada activitat que posem en valor el que saben els alumnes i el que poden aportar."

 

 

Per això, noves llengües entraran a l'escola, començant pel xinès i l'àrab, com explica el director general de Secundària i Batxillerat, Josep Vallcorba:

"És la mateixa metodologia de la immersió lingüística, és a dir, les llengües no s'aprenen estudiant les llengües, sinó que s'aprenen fent coses amb les llengües. En aquests moments tenim professors que estan en condicions d'oferir classes de xinès i d'àrab, i més endavant potser de rus..."

Treballar les llengües en altres matèries, com ja es fa en diverses escoles, també es vol potenciar, conscients que en anglès encara falta molt camí per fer.

Notícia relacionada: Queixes de segregació escolar a Igualada

TEMES:
Català Educació

VÍDEOS RELACIONATS