Barcelona

L'aplicació Documenta permet crear continguts en línia als alumnes i professors

Actualitzat
L'aplicació Documenta permet que els estudiants de Primària, ESO i Batxillerat puguin crear noves peces a partir de la formació que se'ls imparteix, per continuar el cicle de distribució del coneixement. En concret, des de Documenta els alumnes poden fer revistes escolars, treballar unitats didàctiques, elaborar presentacions multimèdia i webs, sempre amb la incorporació de vídeos, fotografies i àudios, com en aquesta galeria d'aus.

Com que els docents també la poden fer servir, els seus impulsors estan convençuts que pot ser valorada com una eina més de les que es tinguin en compte a les pissarres digitals que ja s'instal·len a les aules de molts centres.

I com que tot es fa en línia, l'eina permet múltiples connexions. Així, un professor pot treballar amb un o més alumnes però a més és possible que col·laborin aules diferents, centres escolars allunyats, estudiants de països diversos. Els alumnes que per malaltia o alguna altra raó hagin de passar uns dies a casa també hi troben una solució pràctica.

Segons els seus autors, Cristina Casanova i Andrea Contino, no hi ha cap altra plataforma amb totes aquestes possibilitats de comunicació i desenvolupament de treballs en equip. Van començar a treballar-hi l'any 2005 i durant aquests quatre anys han comptat amb l'ajut de l'equip informàtic necessari.

En tot cas, les reaccions que hi ha a la xarxa són per ara positives i el mateix Departament d'Educació se n'ha fet ressò.

Els seus creadors també han llançat "Improvisa", una aplicació en línia que serveix per obtenir una composició audiovisual, de tal manera que el teclat actua com si fos el d'un piano. Ja hi ha diverses composicions fetes per alumnes.

Totes aquestes aplicacions provenen de l'empresa KTON Y CIA, especialitzada a desenvolupar usos educatius amb les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC). Els seus projectes han merescut premis diversos, entre els quals un reconeixement del Ministeri d'Educació.
Anar al contingut