Barcelona

L'"Anuari Mèdia.cat" posa veu als silencis mediàtics

La iniciativa del Grup de Periodistes Ramon Barnils arriba dijous al gran públic però els petits mecenes que l'han fet possible ja el tenen a les seves mans. Grans empreses, bancs i governs són objecte d'una bona part dels reportatges sobre qüestions que passen desapercebudes o no reben prou atenció per part dels mitjans de comunicació convencionals.

Televisió de CatalunyaActualitzat
Dijous es presenta l'"Anuari Mèdia.cat , els silencis mediàtics". És la tercera entrega d'aquesta iniciativa del Grup de Periodistes Ramon Barnils, que posa el focus en els temes que, per un o altre motiu, passen desapercebuts o no reben prou atenció per part dels mitjans de comunicació convencionals. Els petits mecenes que l'han fet possible, a canvi de les seves donacions, són els primers a poder fullejar-lo.

L'anuari del 2012 conté quinze temes i, com a novetat, aquest any van acompanyats de quatre reportatges audiovisuals. Una crítica constructiva al periodisme des del periodisme per reivindicar el que denominen "slow journalism".

Grans empreses, bancs i governs són objecte d'una bona part d'aquests reportatges, que també tracten qüestions de memòria històrica, com la trajectòria política i empresarial de diversos ministres franquistes durant la democràcia. O altres de més socials, com les xarxes solidàries que han sorgit en un dels barris més afectats per la crisi: Ciutat Meridiana.

L'objectiu és que facin el salt als grans mitjans, com va passar amb temes d'altres edicions. Per exemple, el reportatge que denunciava un possible cas de corrupció a Palma que afectava Iñaki Urdangarin o el que es fixava en el frau fiscal a Catalunya; qüestions que ara són de màxima actualitat.

L'anuari del 2013 es podrà consultar en format digital a partir de dijous a la web de Mèdia.cat i també es podrà comprar en format paper a les llibreries.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut