Imatge de la taula de la junta de l'AMIC en el marc de l'assemblea anual celebrada a Lleida, el 3 de juny de 2016 (Horitzontal)
Imatge de la taula de la junta de l'AMIC en el marc de l'assemblea anual celebrada a Lleida, el 3 de juny de 2016 (Horitzontal)

L'AMIC facilitarà l'accés a l'ACN als seus mitjans associats

ACN Lleida.-L'Agència Catalana de Notícies (ACN) i l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) han arribat a un acord per facilitar la subscripció als serveis de l'agència pública als mitjans de l'associació que ho desitgin. Així ho ha explicat aquest divendres el president de l'associació, Ramon Grau, que ha afegit que l'acord amb l'agència nacional ''pràcticament està tancat'' i consistirà en assumir una part del cost per facilitar l'accés als associats. Segons Grau, l'ACN ''és un bon servei que ajudarà a professionalitzar i donar més contingut a les publicacions''. De la seva banda, el director de l'ACN, Marc Colomer, ha destacat que l'acord que s'està perfilant permetrà "fer créixer encara més" la presència de l'agència en els mitjans del territori. L'AMIC també ha arribat enguany a un acord amb l'OJD perquè tots els mitjans puguin auditar-se i ''no hi hagi cap barrera a nivell econòmic".

L'AMIC celebra aquest divendres a Lleida la XIX assemblea anual amb una setantena de representants dels 260 mitjans amb què compta l'associació. Al llarg del matí estan desenvolupant la jornada a l'auditori de la Facultat d'Agrònoms de la Universitat de Lleida (UdL).Moments abans de començar l'assemblea, Ramon Grau ha explicat l'acord amb l'ACN permetrà que els mitjans associats que ho desitgin puguin disposar dels serveis de subscripció de l'agència d'una forma més assequible, ja que l'associació assumirà un part del cost que això suposa. Segons Grau, és important que els mitjans de l'AMIC puguin nodrir-se d'informació de l'ACN pel fet que garanteix ''un bon servei que ajudarà a professionalitzar i donar més contingut a les publicacions''.D'altra banda, i en relació a l'acord amb l'OJD, també va en la línia de fer més assequible l'auditoria de mitjans als associats ja que, segons Grau, l'objectiu de l'AMIC és que els qui en formen part estiguin ''plenament auditats i hi puguin demostra amb les dades que facin falta''.L'AMIC ha arribat aquest darrer any als 260 associats, una vintena més que en relació a l'any passat. D'aquests, un 50% són en format paper i el 50% restant són digitals. En aquest sentit, Grau confia en poder continuar l'expansió de l'associació per d'alguna manera, poder-se constituir com ''la patronal del sector de la proximitat'' i treballar per donar eines al sector. Així mateix, Grau ha destacat que també han començat a treballar amb mitjans de les Illes Balears i el País Valencià. Finalment, Grau ha remarcat que l'objectiu per al proper any serà continuar lluitant per ''aixecar el nivell de la professionalitat i demostrar la força conjunta'' que tenen els mitjans al territori. En aquest sentit, s'ha cerat un departament comercial a l'associació per reforçar precisament aquest àmbit i ''continuar sent referents al sector''.

Anar al contingut