L'Ajuntament presenta al·legacions al Pla Director d'Infraestructures viàries de la comarca

L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha presentat al·legacions a la "Diagnosi i proposta del Pla Director d'Insfraestructures Viàries de Mobilitat del Vallès Occidental", que elabora el Consell Comarcal. Entre elles, demana la supressió del vial de Cornisa i de la ronda Oest.
L'Ajuntament presenta al·legacions al Pla Director d'Infraestructures viàries de la comarca
Sant Cugat del Vallès

L'Ajuntament presenta al·legacions al Pla Director d'Infraestructures viàries de la comarca

L'Ajuntament de Sant Cugat del Vallès ha presentat al·legacions a la "Diagnosi i proposta del Pla Director d'Insfraestructures Viàries de Mobilitat del Vallès Occidental", que elabora el Consell Comarcal. Entre elles, demana la supressió del vial de Cornisa i de la ronda Oest.
Les al·legacions han estat presentades aquest matí per l'alcalde de la ciutat, Lluís Recoder, pel tinent d'alcalde de Medi Ambient i Afers Interdepartamentals, Eduard Pomar, i per la tinent d'alcalde de Territori, Mercè Conesa. L'Ajuntament de Sant Cugat demana, en una primera al·legació sobre infraestructures viàries, la supressió del vial de Cornisa i de la ronda Oest. Aquestes infraestructures, que travessen terrenys de Torre Negra i Valldoreix, tindrien, segons el consistori, un fort impacte mediambiental, paisatgístic i social. En una segona al·legació, l'Ajuntament demana la supressió de la reserva d'espai destinat al túnel central, que hauria d'unir el municipi de Sant Cugat amb Barcelona, passant pel mig de la vall de Gausac, el camí de Sant Medir. El municipi considera que la construcció d'aquest túnel comportaria una agressió a la integritat de l'espai natural de Collserola, i afectaria la seva flora, fauna i paisatge. La tercera i darrera al·legació sobre infraestructures viàries sol·licita el disseny d'estratègies de sostenibilitat, que facin possible disminuir la demanda de mobilitat, preservar els elements naturals de la Serra de Collserola, protegir els espais de connexió natural entre Collserola i Sant Llorenç i preservar el valor paisatgístic, la flora i la fauna del Parc de Collserola impedint l'increment de nuclis de població, xarxes viàries i ferroviàries. Pel que fa a les infraestructures de transport ferroviari, l'Ajuntament sol·licita que el TGV passi soterrat pel centre de la ciutat, de manera especial pel barri de Roquetes. Finalment, el consistori demana la construcció d'una estació intercanviador a la zona de Vullpalleres. L'objectiu és que aquest intercanviador connecti la línia de Rodalies de Renfe que va del Papiol a Mollet amb la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que va de Barcelona a Sabadell. L'alcalde, Lluís Recoder, ha qualificat d'"important" el document que elabora el Consell Comarcal: "No sabem com acabarà el document, però tenim l'oportunitat de poder intervenir, com a ciutat, en la definició de les infraestructures projectades que afecten el nostre municipi." L'alcalde ha demanat al Consell Comarcal que "es faci responsable de les propostes de Sant Cugat i consideri aquestes al·legacions". "La nostra posició és molt clara i la defensarem allà on calgui i de la manera que calgui fer-ho", ha afegit. Pel que fa a les al·legacions, Recoder s'ha referit al vial de Cornisa per dir que és "innecessari i afecta una zona molt sensible de la nostra ciutat". L'alcalde també ha parlat del túnel Central, una infraestructura que "no té cap mena de sentit i malmetria de manera important Torre Negra, una zona a la qual dediquem molts esforços per protegir-la". Recoder ha assegurat que "la incorporació d'aquestes al·legacions al pla vallesà ha de servir perquè a la llarga es modifiqui, d'una vegada per sempre, en aquests punts, el Pla General Metropolità".