L'Ajuntament de Berga fa efectiva la municipalització del servei de neteja

L'Ajuntament de Berga fa efectiva la municipalització del servei de neteja

L'Ajuntament de Berga fa efectiva la municipalització del servei de neteja

Un vehicle de BRG Progrés davant de l'ajuntament de Berga. Publicada el 17 d'agost de 2016. (Vertical)

Un vehicle de BRG Progrés davant de l'ajuntament de Berga. Publicada el 17 d'agost de 2016. (Vertical)

ACN Berga.-L'Ajuntament de Berga ha fet efectiva aquesta setmana la municipalització del servei de neteja dels edificis públics, tal com es va aprovar al ple del mes de juliol passat. D'aquesta manera, el servei passa a ser gestionat per l'empresa municipal BRG Progrés, S.L. Segons informa el consistori, a efectes pràctics la municipalització no suposarà cap canvi important a curt termini, ja que les persones que duran a terme la neteja, així com els edificis que es netejaran, seran els mateixos. Amb tot, l'Ajuntament de la CUP assegura que la municipalització comportarà un estalvi global de 47.147 euros anuals. El contracte entre l'Ajuntament de Berga i BRG Progrés té una durada de 5 anys i preveu la realització de controls periòdics.

Fins ara el servei de neteja dels edificis públics de Berga estava externalitzat a l'empresa Tractaments Ecològics, S.A. Tot i això, el consistori berguedà recorda que el contracte amb aquesta empresa havia vençut el juny de 2005, motiu pel qual "calia resoldre la situació". L'equip de govern cupaire ha explicat que el fet que sigui l'empresa municipal BRG Progrés qui assumeixi la gestió de la neteja implica que els treballadors passen a formar part de la plantilla de l'empresa municipal i no a la del propi Ajuntament, de manera que es manté el caràcter laboral i no funcionari dels seus contractes, alhora que en la subrogació han conservat tots els drets i condicions provinents de l'anterior empresa.Segons el comunicat emès pel consistori, l'empresa municipal BRG Progrés "ja gestiona amb resultats satisfactoris la zona blava de la ciutat, després que en l'anterior legislatura es decidís remunicipalitzar el servei davant de les pèrdues econòmiques que representava la gestió privada". En aquest sentit, asseguren que "davant l'experiència positiva que va suposar aquesta municipalització, s'ha optat per exercir la nova encomana del servei d'edificis a través d'aquesta empresa". El contracte entre l'Ajuntament de Berga i BRG Progrés té una durada de 5 anys i preveu uns controls periòdics en els quals l'empresa haurà de demostrar uns resultats satisfactoris del servei.