L'Ajuntament de Barcelona planeja enderrocar el nus de les Glòries

L'Ajuntament de Barcelona reconeix ara que cal enderrocar l'anell viari de la plaça de les Glòries. Per fer-ho possible, el consistori proposa la construcció d'un gran intercanviador de transport públic subterrani amb una capacitat de 20 milions de viatgers l'any. L'objectiu és millorar el pas de vehicles i convertir també el Nus de les Glòries en un gran intercanviador soterrat de les diferents línies del transport públic. Es calcula, però, que caldran entre 4 i 8 anys per poder fer totes les obres.
L'Ajuntament de Barcelona planeja enderrocar el nus de les Glòries
Barcelona

L'Ajuntament de Barcelona planeja enderrocar el nus de les Glòries

L'Ajuntament de Barcelona reconeix ara que cal enderrocar l'anell viari de la plaça de les Glòries. Per fer-ho possible, el consistori proposa la construcció d'un gran intercanviador de transport públic subterrani amb una capacitat de 20 milions de viatgers l'any. L'objectiu és millorar el pas de vehicles i convertir també el Nus de les Glòries en un gran intercanviador soterrat de les diferents línies del transport públic. Es calcula, però, que caldran entre 4 i 8 anys per poder fer totes les obres.
L'Ajuntament de Barcelona ha presentat un ambiciós projecte arquitectònic que ha de canviar completament l'aspecte i la funcionalitat de la plaça de les Glòries només 10 anys després de l'última gran reforma. L'objectiu és fer d'aquest nucli un centre neuràlgic del transport públic. Joan Clos ha anunciat que l'Ajuntament enderrocarà l'actual tambor de la plaça de les Glòries i construirà un gran intercanviador de transport públic en la part soterrada. En aquest nou intercanviador que vol construir l'Ajuntament, hi confluiran el tramvia del Besòs, línia 1 del metro, dues noves estacions de Renfe per les línies de la Sagrera i la Meridiana, i una cinquena estació per la perllongació dels ferrocarrils des de la plaça Espanya a través de Francesc Macià i d'un nou túnel sota la Diagonal. L'alcalde Joan Clos ha admès que es tracta d'un projecte a llarg termini però viable perquè el 65% dels projectes ja estan acordats. La Diagonal travessarà les Glòries en superfície, mentre que la Gran Via ho farà per un túnel semisoterrat. Venint del Maresme els cotxes sortiran a la Diagonal. La meitat dels Encants es podran mantenir en on són ara. Les obres duraran entre quatre i vuit anys.

NOTÍCIES RELACIONADES