L'Ajuntament de Barcelona destina 5'3 MEUR a millorar l'entorn de les obres de la Sagrera

ACN Barcelona.-L'Ajuntament de Barcelona ha aprovat una partida econòmica de 5'3 milions d'euros per fer "petites millores" a l'entorn de les obres de l'estació de la Sagrera, mentre ha instat de nou el Ministeri de Foment a reprendre l'activitat a la zona. Els diners aprovats pel govern d'Ada Colau serviran, entre altres, per conservar el sòl previst per a un centenar d'habitatges socials, modificar el Pla General per projectar-hi la construcció d'equipaments municipals i millorar l'enllumenat i clavegueram. La tinenta d'alcaldia d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha assegurat aquest dimecres que aquestes mesures demostren la "priorització" de l'Ajuntament en l'àmbit de la Sagrera i ha instat el govern de Mariano Rajoy a fer el mateix, mentre ha anunciat que demanaran una reunió amb el nou responsable de Foment. Sanz ha exigit a l'executiu espanyol que no utilitzi com a "excusa" el litigi judicial que Adif manté amb les constructores i li ha reclamat que reprengui les obres per "cosir la ferida" que aquestes representen a Barcelona.

A banda de la conservació de sòl per a habitatge públic i de reordenar els equipaments projectats inicialment, els 5'3 MEUR anunciats per l'Ajuntament per revitalitzar la Sagrera també contemplen el projecte d'un nou carril bici per a l'eix Clot-Sagrera-Sant Andreu-Bon Pastor, i avançar en el projecte de construcció del Parc del Camí Comtal, així com la urbanització de l'entorn. Janet Sanz ha assegurat que aquestes mesures formen part d'un "primer paquet" que no descarten complementar en el futur amb noves actuacions.Paral¿lel a aquestes millores assumides des de Barcelona, Sanz ha exigit al govern espanyol que prioritzi la represa de les obres de l'entorn de l'estació, aturades des de fa dos anys. "Rajoy ha d'entendre que la Sagrera no pot esperar més", ha insistit la tinenta d'alcaldia, instant el president espanyol a "traduir en compromís de finançament el bon diàleg que diu que vol iniciar". A l'espera de conèixer qui serà el nou responsable del Ministeri de Foment, Sanz ja ha avançat que hi demanaran una reunió "per exigir compromisos".En el marc d'aquests compromisos, l'Ajuntament no només vol una reactivació de les obres, sinó també una millora de la situació actual. La regidora del districte de Sant Andreu, Carmen Andrés, ha explicat que demanaran a Adif que retiri el cablejat provisional, redireccioni els focus, redueixi la contaminació acústica, resolgui les plagues de rates i substitueixi la tanca que delimita les obres. "No es pot viure eternament amb aquestes obres, les quals fa una dècada que van començar", ha lamentat Andrés.El govern de Barcelona considera que la reactivació de les obres del complex de la Sagrera és "una decisió política" i ha assegurat que és una qüestió paral¿lela a la investigació judicial oberta per presumptes irregularitats amb els contractistes. "No hi ha excuses" ha etzibat Janet Sanz, qui ha senyalat com a obres prioritàries la construcció de la llosa i del col¿lector de la Rambla Prim així com l'estació de Sant Andreu Comtal. "Demanem que s'actuï de forma urgent", ha subratllat, recordant que la llosa es pot finançar amb una partida de més de 150 MEUR provinents de la Disposició addicional Tercera de l'Estatut que encara estan pendents de gastar.Mentrestant, l'Ajuntament de Barcelona i el govern espanyol es troben negociant el projecte de l'estació intercanviador de la Sagrera per valorar introduir-hi lleugeres modificacions. En cap cas, ha apuntat el govern municipal, aquests canvis afectarien la construcció de la llosa que ara es reclama. L'executiu local sí que ha remarcat, però, la voluntat que l'obra de l'estació es pagui majoritàriament amb diner públic, descartant el sistema previst a l'inici del projecte. Janet Sanz ha estat contundent i ha assegurat que "no es pot permetre que el futur de la Sagrera depengui de plusvàlues generades amb sòl transformable en habitatge o comerç". Ha matisat, però, que no s'ha produït cap avenç sobre com ha de ser el nou sistema de finançament.

Anar al contingut