El director del projecte de connexió del tramvia de l'Ajuntament de Barcelona, Pere Macias, atenent els mitjans el 27 de juny del 2017 (horitzo…
El director del projecte de connexió del tramvia de l'Ajuntament de Barcelona, Pere Macias, atenent els mitjans el 27 de juny del 2017 (horitzontal)

L'Ajuntament celebra que l'estudi informatiu avali les seves tesis sobre el tramvia i confia que hi haurà acord polític

ACN Barcelona.-El director del projecte de connexió del tramvia de l'Ajuntament de Barcelona, Pere Macias, ha celebrat aquest dimarts que l'estudi informatiu que ha encarregat l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) avali l'opció que defensa el govern municipal, és a dir, la connexió per la Diagonal. Macias ha dit que confia que la comissió que es crearà properament amb tots els grups municipals serveixi per arribar a un acord, però ha apuntat que s'ha de basar en uns estudis tècnics "que són molt bons, molt sòlids i concloents". Sobre la circulació del tramvia pel carril central de la Diagonal, ha argumentat que el canvi que es planteja és simplement passar de tres a dos carrils per sentit, i ha assegurat que aquests serien molt més eficients que els actuals.

"No podem amagar que estem molt satisfets que les conclusions tècniques d'aquest estudi vagin en la línia amb la solució que s'ha defensat des de sempre". Així ha valorat aquest dimarts Pere Macias l'estudi informatiu encarregat per l'ATM que s'ha aprovat de forma inicial, i que recomana la interconnexió del tramvia en superfície per la Diagonal, pel centre de l'avinguda. Macias ha subratllat que aquest estudi ha analitzat quatre alternatives "amb el mateix luxe de detalls", i ha constatat que la més valorada és la connexió per la Diagonal. En tot cas, ha apuntat que ara s'inicia la fase del diàleg amb els grups municipals per poder comunicar a l'ATM a la tardor quin traçat defensa l'Ajuntament. En preguntar-li què passaria si no s'arribés a un acord, Macias ha dit que la voluntat del govern municipal és arribar-hi, i ha insistit que els estudis són "d'una extraordinària vàlua i molt sòlids, fets per tècnics de primer nivell", i han de poder ajudar a prendre aquesta decisió. Pel que fa a l'esquema de la Diagonal sense carrils de cotxes al centre, Macias ha remarcat que això en la pràctica vol dir reduir de tres a dos carrils per sentit, i situar-los als laterals. Ha argumentat que ara mateix el carril del lateral és molt "ineficient" quan algú aparca o surt. Els dos centrals també ho són, ha continuat, perquè els cotxes estan "presoners i no poden entrar ni sortir". En canvi, el dibuix que es planteja dona moltes més opcions i les possibilitats de mobilitat són, ha dit, "molt positives". "Hi cap una utilització racional de l'automòbil", ha conclòs. En tot cas, ha reiterat que l'aposta de l'Ajuntament és perquè els vianants i els mitjans de transport sostenibles guanyin pes i la ciutat sigui cada dia més verda.

Anar al contingut