L'Airbus militar A-400 vola per primer cop en període de proves d'un programa amb retard

L'avió de transport militar Airbus A-400M, que es muntarà a la planta que el consorci té a Sevilla, ha fet el seu primer vol. Es tracta de l'inici d'una tanda d'assajos que ha de durar més d'un any. Una fita per a un programa que acumula anys d'endarreriment sobre el que s'havia previst. De fet, els primers aparells s'haurien hagut de lliurar a l'octubre, i no ho faran, com a mínim, fins al 2013. El projecte de l'A-400M va ser llançat el 2003 per set països de l'OTAN, entre els quals hi ha Espanya, que en van encarregar 180 aparells per 20 milions d'euros. El retard, però, farà augmentar el preu, ha avisat Airbus.
L'Airbus militar A-400 vola per primer cop en període de proves d'un programa amb retard
Sevilla

L'Airbus militar A-400 vola per primer cop en període de proves d'un programa amb retard

L'avió de transport militar Airbus A-400M, que es muntarà a la planta que el consorci té a Sevilla, ha fet el seu primer vol. Es tracta de l'inici d'una tanda d'assajos que ha de durar més d'un any. Una fita per a un programa que acumula anys d'endarreriment sobre el que s'havia previst. De fet, els primers aparells s'haurien hagut de lliurar a l'octubre, i no ho faran, com a mínim, fins al 2013. El projecte de l'A-400M va ser llançat el 2003 per set països de l'OTAN, entre els quals hi ha Espanya, que en van encarregar 180 aparells per 20 milions d'euros. El retard, però, farà augmentar el preu, ha avisat Airbus.
Actualitzat
L'Airbus militar A-400

L'Airbus militar A-400 s'enlaira per primer cop a Sevilla. (Foto: EFE)

El programa de l'A-400M, que acumula un retard de més de tres anys, ha suposat un cost addicional de 5.500 milions d'euros, un 25% més de la partida prevista inicialment. Els motius d'aquest allargament són varis, des de la crisi sense precedents en les aerolínies fins a la falta de rigor en l'execució del programa reconeguda pel mateix constructor.

Finalment el calendari de lliurament dels avions s'ha reajustat i posposat fins al 2013. Els primers seran per a França. En aquesta línia, Airbus assegura que el ritme de producció durant el primer any serà de 30 aeronaus anuals, amb una taxes d'execució d'un avió cada tres mesos.