L'Agència Tributària catalana recapta 8,5 milions per l'impost de begudes ensucrades

La recaptació en els dos primers mesos de l'impost supera les previsions més optimistes de la Generalitat
L'Agència Tributària catalana recapta 8,5 milions per l'impost de begudes ensucrades
Barcelona

L'Agència Tributària catalana recapta 8,5 milions per l'impost de begudes ensucrades

La recaptació en els dos primers mesos de l'impost supera les previsions més optimistes de la Generalitat
Redacció
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'Agència Tributària de Catalunya ha recaptat 8 milions i mig d'euros durant els dos primers mesos d'aplicació, maig i juny, de l'impost de les begudes ensucrades. Una xifra que està per sobre de les expectatives inicials que s'havia marcat el Departament d'Economia.

L'impost va entrar en vigor l'1 de maig i grava 8 cèntims per litre les begudes que porten entre 5 i 8 grams de sucre per cada 100 mil·lilitres. Les que superen els 8 grams de sucre tenen un suplement de 12 cèntims per litre.

Si la recaptació segueix al mateix ritme els ingressos a finals d'any seran d'uns 35 milions. Això multiplica per quatre la xifra que tenia prevista el secretari d'Hisenda, Lluís Salvadó:

"Al 2017 podem preveure una recaptació de 35 milions d'euros. Per tant, estem quatre vegades per sobre de les previsions que havíem plantejat."

 

Han estat 471 companyies les que han fet l'autoliquidació de l'impost, i, segons el secretari d'Hisenda, en tots els casos s'ha repercutit el tribut en el preu que paga el consumidor. El 52% de la recaptació total correspon només a cinc empreses productores. 

L'objectiu de l'impost sobre begudes ensucrades no era tant la recaptació econòmica sinó un canvi de comportament dels consumidors i dels fabricants i distribuïdors. En aquest sentit, Salvadó ha valorat positivament que el cost no s'hagi assumit per la cadena de distribuïdors, ja que la intenció és "aconseguir els canvis d'hàbits en el consum".

Salvadó també ha celebrat que alguns fabricants hagin manifestat la intenció de reduir el percentatge de sucre en les seves begudes.

 

VÍDEOS RELACIONATS