L'Agència de Consum ja ha rebut 6.000 consultes sobre la tramitació de denúncies a la companyia elèctrica

Després de tres dies sense electricitat, els usuaris s'han aplegat aquest dijous al matí a la seu de Fecsa-Endesa per presentar les seves reclamacions. La majoria dels que hi han anat són veïns i comerciants del barri de Gràcia, un dels districtes més afectats per l'apagada. Alguns s'hi han presentat a primera hora, abans que obrissin, amb tota la documentació possible per fer la reclamació. Fins i tot, hi han portat fotografies del menjar fet malbé. De moment, l'Agència Catalana de Consum, a través del 012, ja ha comptabilitzat més de 6.000 consultes sobre com tramitar les denúncies a la companyia elèctrica. I l'Organització de Consumidors i Usuaris també ha decidit interposar una demanda judicial contra Fecsa-Endesa i Red Eléctrica.
L'Agència de Consum ja ha rebut 6.000 consultes sobre la tramitació de denúncies a la companyia elèctrica
Barcelona

L'Agència de Consum ja ha rebut 6.000 consultes sobre la tramitació de denúncies a la companyia elèctrica

Després de tres dies sense electricitat, els usuaris s'han aplegat aquest dijous al matí a la seu de Fecsa-Endesa per presentar les seves reclamacions. La majoria dels que hi han anat són veïns i comerciants del barri de Gràcia, un dels districtes més afectats per l'apagada. Alguns s'hi han presentat a primera hora, abans que obrissin, amb tota la documentació possible per fer la reclamació. Fins i tot, hi han portat fotografies del menjar fet malbé. De moment, l'Agència Catalana de Consum, a través del 012, ja ha comptabilitzat més de 6.000 consultes sobre com tramitar les denúncies a la companyia elèctrica. I l'Organització de Consumidors i Usuaris també ha decidit interposar una demanda judicial contra Fecsa-Endesa i Red Eléctrica.
Actualitzat

La situació comença a tornar a la normalitat, molt a poc a poc, a Barcelona, després de tres dies d'apagada. Arriba l'hora d'avaluar els perjudicis que ha provocat, tant a empreses com a particulars.

Els comerciants calculen ara les pèrdues, tant per la mercaderia que s'ha pogut fer malbé durant aquests dies com pels beneficis que han deixat d'ingressar. Sembla que s'uniran en una sola veu per reclamar per la via civil. En el cas dels mercats, l'Institut Municipal de Mercat s'encarrega de gestionar de forma conjunta les reclamacions de les parades.

Les asseguradores amb cobertura a la llar han hagut d'incrementar el personal i també el servei. S'han obert línies telèfoniques d'atenció al client les 24 hores on s'informa dels tràmits i la documentació necessària per començar les reclamacions.

Pel que fa als particulars, des de l'Agència Catalana de Consum s'encoratja els afectats a presentar denúncies, ja sigui directament davant l'empresa o a través de la web de Consum. Això sí, per reclamar han de presentar documentació que provi el que han perdut. Per ara, ja ha atès 6.000 consultes d'usuaris afectats que volen saber com han de tramitar les denúncies contra la companyia elèctrica.