L'Agència Catalana del Consum acusa Aviació Civil de ser poc exigent amb les aerolínies

L'Agència Catalana del Consum denuncia que les reclamacions dels usuaris a les companyies aèries no es resolen i apunta a l'administració. Aquest organisme acusa la Direcció General d'Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment espanyol, de ser poc exigent amb les companyies aèries davant les queixes dels passatgers. En una entrevista a Catalunya Informació, el seu director, Jordi Anguera, ha denunciat que de totes les reclamacions tramitades, se n'han resolt ben poques, totes per mediació, mentre que la resta han quedat arxivades a Madrid.
L'Agència Catalana del Consum acusa Aviació Civil de ser poc exigent amb les aerolínies
Barcelona

L'Agència Catalana del Consum acusa Aviació Civil de ser poc exigent amb les aerolínies

L'Agència Catalana del Consum denuncia que les reclamacions dels usuaris a les companyies aèries no es resolen i apunta a l'administració. Aquest organisme acusa la Direcció General d'Aviació Civil, dependent del Ministeri de Foment espanyol, de ser poc exigent amb les companyies aèries davant les queixes dels passatgers. En una entrevista a Catalunya Informació, el seu director, Jordi Anguera, ha denunciat que de totes les reclamacions tramitades, se n'han resolt ben poques, totes per mediació, mentre que la resta han quedat arxivades a Madrid.
Actualitzat
Consum denuncia que la Direcció General d'Aviació Civil no està fent la feina. El director de l'Agència Catalana del Consum, Jordi Anguera, ha denunciat que l'organisme dependent del Ministeri de Foment no està prenent les mesures que calen per vetllar pels drets dels consumidors. Segons ha explicat a Catalunya Informació, en l'últim any Consum ha tramitat un miler de reclamacions i, excepte algun cas que han solucionat ells mateixos, la resta han quedat arxivats a Madrid, sense resoldre.

Anguera explica que l'Agència està lligada de peus i mans per un problema de competències. La resolució de reclamacions per retards, pèrdues d'equipatge, "overbooking" i cancel·lacions depèn directament de la Direcció General d'Aviació Civil. Consum, per tant, no pot fer res més que enviar les denúncies a Madrid, on segons Anguera no obtenen resposta. Per això demanen que Aviació Civil es posi a treballar o els transfereixi les competències.

Anguera diu que l'índex de resolució de les reclamacions en el camp aeri és molt baix i recomana a les companyies que s'adhereixin a l'arbitratge de consum. Hi ha altres sectors, com el de la telefonia, l'electricitat, l'aigua i el gas, que ja ho han fet, però les aerolínies hi són reticents. L'única sortida que li queda a l'Agència és intentar la via de la mediació directa amb les empreses, però no sempre és acceptada ni exitosa.

Els catalans volem més però tenim més problemes

Aquestes declaracions d'Anguera coincideixen amb la presentació d'una enquesta de l'Agència Catalana del Consum que recull les principals dades del mercat de l'aviació a Catalunya. Segons les xifres, volar és cada cop més habitual, i un de cada tres catalans ha agafat un avió en els darrers sis mesos.

Els problemes, però, també creixen: un 30% dels que han volat s'han trobat alguna incidència. Més del 27% de les reclamacions són per cobrament indegut, un 20% són per retards i un 10%, per pèrdua de l'equipatge.

L'Agència Catalana del Consum ha avisat que vigilarà l'aplicació de la normativa europea que obliga a informar els consumidors del preu final dels bitllets. La mesura va entrar en vigor l'1 de novembre i encara no hi ha xifres sobre si s'està seguint al peu de la lletra. Anguera diu que estaran atents.