L'aeroport de Castelló haurà de refer la capçalera de gir dels avions per un error en la construcció

Encara no hi ha aterrat cap avió, però l'aeroport de Castelló ja s'ha de remodelar. Fonts d'Aerocas, societat pública promotora de l'aeroport, han confirmat que la plataforma de gir dels avions s'haurà de refer per un error en la construcció. La capçalera de gir està construïda seguint unes previsions per acollir avions de menys envergadura que els models més comuns i això fa que s'hagi de remodelar per qüestions de seguretat.
L'aeroport de Castelló haurà de refer la capçalera de gir dels avions per un error en la construcció
Castelló

L'aeroport de Castelló haurà de refer la capçalera de gir dels avions per un error en la construcció

Encara no hi ha aterrat cap avió, però l'aeroport de Castelló ja s'ha de remodelar. Fonts d'Aerocas, societat pública promotora de l'aeroport, han confirmat que la plataforma de gir dels avions s'haurà de refer per un error en la construcció. La capçalera de gir està construïda seguint unes previsions per acollir avions de menys envergadura que els models més comuns i això fa que s'hagi de remodelar per qüestions de seguretat.
Redacció
Vista aèria de l'aeroport de Castelló. (Foto: ACN)

Vista aèria de l'aeroport de Castelló. (Foto: ACN)

El cost de la remodelació, que encara no s'ha fet públic, anirà a càrrec de l'empresa Concesiones Aeroportuarias, a través de l'aval de quatre milions d'euros dispositat i que venç el 31 de març. Aerocas no ha concretat quan s'iniciaran aquestes obres, en un episodi que se suma a una llarga llista de polèmiques relacionades amb l'aeroport.

Símbol del "malbaratament"

L'aleshores president de la Generalitat valenciana, Francisco Camps, i el president de la Diputació de Castelló, Carlos Fabra, van inaugurar pomposament l'aeroport de Castelló el 25 de març de l'any passat. Amb un pressupost que ronda els 150 milions d'euros, quan fa prop d'un any de la seva inauguració, encara està pendent dels permisos per acollir vols comercials i no se sap res sobre les destinacions amb què enllaçarà. Aquest fet va provocar que s'hi organitzés una festa "rave" de protesta el mes d'abril, que finalment va ser prohibida.

L'aeroport, situat al municipi de Vilanova d'Alcolea, és propietat de la societat pública Aerocas, participada majoritàriament pel govern valencià. Les previsions en la seva inauguració eren que rebés inicialment 600.000 passatgers, fins a arribar al milió l'any 2019. La infraestructura disposa d'una pista de 2.700 metres de longitud i 45 metres d'amplada.

Dissabte passat, diversos manifestants van protestar contra la política del govern valencià i una de les infraestructures que criticaven va ser l'aeroport de Castelló, considerat per molts un símbol del malbaratament de diner públic.