L'Aeronàutica de Colòmbia: l'avió del Chapecoense viatjava amb el combustible al límit i amb excés de pes

L'Aeronàutica de Colòmbia confirma que el pilot i el copilot van parlar sobre la possibilitat de fer escala a Leticia o a Bogotà "perquè es trobaven al límit del combustible"
L'Aeronàutica de Colòmbia: l'avió del Chapecoense viatjava amb el combustible al límit i amb excés de pes
Colòmbia

L'Aeronàutica de Colòmbia: l'avió del Chapecoense viatjava amb el combustible al límit i amb excés de pes

L'Aeronàutica de Colòmbia confirma que el pilot i el copilot van parlar sobre la possibilitat de fer escala a Leticia o a Bogotà "perquè es trobaven al límit del combustible"
Redacció Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'avió de LaMia que es estavellar prop de Medellín a finals de novembre i va provocar la mort de 71 de les 77 persones que anaven a bord, la majoria del club de futbol Chapecoense, viatjava amb poc combustible i amb excés de pes. Aquesta és la conclusió a què ha arribat l'Aeronàutica Civil de Colòmbia en el seu informe preliminar de l'accident. El secretari de Seguretat Aèria de l'Aerocivil ha explicat que les gravacions de la cabina de comandament mostren que el pilot i el copilot van parlar sobre la possibilitat de fer escala a Leticia o a Bogotà "perquè es trobaven al límit del combustible", tot i que finalment no ho van fer.

"Eren conscients que el combustible que tenien no era l'adient ni el suficient i el pes era superior al permès als manuals".

Durant les converses amb la torre de control, en cap moment el comandant de l'avió va reconèixer la gravetat de la situació. No va comunicar l'apagada de dos dels quatre motors de l'aparell, ni tampoc va informar quan va deixar de funcionar el tercer, amb l'apagada definitiva del quart i últim motor, va venir la falla elèctrica total i quatre minuts després l'avió impactava contra terra.

L'informe preliminar també detalla altres errades en el pla de vol, com la falta d'un segon aeroport alternatiu, un pes excessiu, o que l'aparell no podia volar a l'altura que constava en el pla de vol presentat i aprovat per l'autoritat aèria  competent de Bolívia, país on estava matriculat l'avió estavellat.

La controladora de l'aeroport de Rionegro a Medellín que va atendre l'emergència, Janeth Molina, ha revelat que l'accident encara podria haver estat més greu, ja que estava molt a prop d'altres aeronaus. En declaracions a Radio Caracol, Molina ha explicat que l'avió, que "va començar el seu descens sense autorització", tenia sota tres aparells, dos d'ells "molt crítics" perquè eren molt a prop.

VÍDEOS RELACIONATS