L'administració pressiona les companyies elèctriques, mentre els veïns exigeixen solucions als polítics

Dilluns a mig matí es van fondre tots els ploms per culpa de dos incendis en dues subestacions elèctriques de Barcelona. Aquesta tarda, encara hi ha edificis sense llum. La situació està a les portes de normalitzar-se però la ciutat viu moments "precaris". Davant aquesta evidència els veïns demanen explicacions a l'administració i, al seu torn, l'administració ho fa a les companyies elèctriques. Veïns i polítics coincideixen en dues coses: tots estan indignats i no volen que torni a passar.
L'administració pressiona les companyies elèctriques, mentre els veïns exigeixen solucions als polítics
Barcelona

L'administració pressiona les companyies elèctriques, mentre els veïns exigeixen solucions als polítics

Dilluns a mig matí es van fondre tots els ploms per culpa de dos incendis en dues subestacions elèctriques de Barcelona. Aquesta tarda, encara hi ha edificis sense llum. La situació està a les portes de normalitzar-se però la ciutat viu moments "precaris". Davant aquesta evidència els veïns demanen explicacions a l'administració i, al seu torn, l'administració ho fa a les companyies elèctriques. Veïns i polítics coincideixen en dues coses: tots estan indignats i no volen que torni a passar.
Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, té clar que el caos que està vivint la ciutat aquesta setmana no pot tornar a passar. La gran apagada elèctrica no només ha deixat la imatge de Barcelona a l'altura del betum sinó que, sobretot, ha causat molèsties indignes del segle XXI als ciutadans.

Conscient d'això, Hereu buscarà divendres la complicitat del president de la Generalitat, José Montilla, per reunir-se amb els representants de Red Eléctrica Española i Endesa i exigir-los mesures urgents perquè no hi hagi un altre episodi tan "inacceptable". Hereu ja té una idea: accelerar el conveni per dotar la ciutat d'una xarxa elèctrica eficient amb plans alternatius quan es produeixin imprevistos.

Quan l'administració municipal i autonòmica exigeixi aquesta pressió, ja sabrà què és tenir reivindicacions al darrere. Des de la primera nit a les fosques, els veïns han sortit al carrer de manera esporàdica en enèsimes cassolades per exclamar la indignació dels que han hagut de llançar neveres plenes de menjar fet malbé, i dels que han perdut temps i molts diners per culpa de no poder encendre una bombeta. Alguns afectats ens ho han fet saber directament al nostre portal, al temps que molts d'ells també es manifestaven.

Les manifestacions demanaven la reacció de les companyies de subministrament elèctric però també de l'administració. I aquest dijous n'hi ha hagut una altra. La Federació d'Associacions de Veïns de Barcelona ha organitzat una mobilització unitària que ha aplegat unes 200 persones a la plaça Sant Jaume per fer explícita la seva crítica perquè els governs català i central no hagin estat prou contundents en la defensa dels drets i les necessitats dels ciutadans davant del sector elèctric.

Però mentre uns demanen explicacions als uns, i els altres als altres, la situació al carrer no és encara la idònia. Després de més de tres dies sense llum elèctrica, alguns edificis de la ciutat encara no l'han recuperat. Falta instal·lar un cable d'un quilòmetre i mig al llarg del carrer Lepant que connecti la subestació del passeig Maragall de Barcelona, malmesa per l'avaria de dilluns, amb la que hi ha a l'avinguda Vilanova, a l'Arc de Triomf. Això permetria garantir l'estabilitat en el subministrament elèctric a la ciutat i evitar nous talls en el fluid elèctric.

Sembla, doncs, que hi ha llum al final del túnel. Però malgrat que no hi ha mal que duri cent anys, costarà oblidar el calvari. Una manera de compensar la impotència i resignació dels barcelonins al llarg d'aquests dies és aconseguir indemnitzacions per part dels responsables de l'avaria, cosa que no serà possible si no es fan reclamacions als òrgans competents.

L'Agència Catalana de Consum ha instat reiteradament els afectats a presentar aquestes reclamacions a través de la seva pàgina web o directament als punts de servei d'Endesa. Igualment, l'Ajuntament de Barcelona ha posat a la disposició dels veïns un servei gratuït d'assessorament jurídic coordinat pel Col·legi d'Advocats de Barcelona a través del qual podrien accelerar-se els tràmits per disculpar les molèsties, encara que sigui amb indemnitzacions.

NOTÍCIES RELACIONADES

ÀUDIOS RELACIONATS