Barcelona

La velocitat i la seguretat centren la polèmica entre Generalitat i govern central pel TGV

Continuen les discrepàncies sobre el compliment dels terminis de construcció, la velocitat i la seguretat del TGV entre Madrid i Lleida. Segons la Generalitat, no es tracta d'una línia d'alta velocitat sinó més aviat convencional. A més, diu que la seguretat l'ha de garantir el Ministeri de Foment. Per la seva part, el Ministeri afirma que és un tren d'alta velocitat, perquè la Unió Europea així ho considera quan es va a 200 quilòmetres per hora. Demà hi ha el primer viatge promocional i dissabte, en principi, es posarà en marxa per a tots els viatgers que ho vulguin.

Actualitzat
Cinc dies abans de la inauguració oficial de la línia d'alta velocitat entre Madrid i Lleida, continuen les discrepàncies sobre el compliment dels terminis de construcció, de velocitat i de seguretat d'aquesta via. Segons la Generalitat, ara per ara no es pot dir que sigui una línia d'alta velocitat sinó més aviat convencional i, a més, la seguretat l'ha de garantir el Ministeri de Foment. El Ministeri afirma que és un tren d'alta velocitat, perquè la Unió Europea així ho considera quan es va a 200 quilòmetres per hora. Pel que fa a la seguretat, el Ministeri la garanteix basant-se en els seus experts, enfront del Col·legi de Geòlegs d'Aragó, que ha alertat dels riscos que encara hi ha. Aquestes declaracions s'han fet en el marc del primer Congrés i Fira Internacional Rail Fòrum, que ha començat a Barcelona i que reuneix més de 700 representants d'institucions i empreses ferroviàries.
NOTÍCIES RELACIONADES
Anar al contingut