Tossa de Mar, Selva

La Vall d'Hebron diu haver utilitzat "tots els recursos tècnics i humans" en el cas de la pacient de Tossa

L'Hospital de la Vall d'Hebron ha reiterat que els seus professionals van actuar correctament en el cas de dona de Tossa de Mar que va morir després de passar per quatre hospitals públics en pocs dies a causa d'un vessament cerebral. Un portaveu del centre hospitalari barceloní ha assegurat que van actuar de forma correcta durant tot el procés, tenint en compte en tot moment l'estat de la pacient, a la vegada que ha manifestat que es van utilitzar "tots els recursos tècnics i humans".

Actualitzat
El director assistencial de l'hospital, Jaume Roigé, ha explicat que el centre no tenia l'equip de guàrdia per fer la intervenció que necessitava la pacient, i que en aquells moments l'hospital de referència era el Clínic, arran de la redistribució de tasques ordenada per la Generalitat. Roigé ha considerat "habitual" la derivació de pacients per aprofitar els recursos del sistema.

El responsable de la Vall d'Hebron, que no ha volgut valorar l'actuació de la resta de centres per on va passar la pacient, en no ser de la seva competència, ha afirmat, també, que "les retallades no han afectat l'atenció urgent". L'hospital de la Vall d'Hebron ha afegit que va fer una anàlisi de l'actuació del cas perquè la família ja va fer una reclamació interna i, en el seu moment, ja es va determinar que l'actuació va ser correcta.

La família de la dona denuncia, en una querella, que es van trigar 65 hores a disposar d'un quiròfan i els mitjans necessaris per fer la intervenció.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut