La vaga de Ryanair del 25 i 26 de juliol afectarà 600 vols i 100.000 persones

La companyia assegura que ja ha avisat totes les persones que es quedaran sense avió per oferir-los alternatives
La vaga de Ryanair del 25 i 26 de juliol afectarà 600 vols i 100.000 persones

La vaga de Ryanair del 25 i 26 de juliol afectarà 600 vols i 100.000 persones

La companyia assegura que ja ha avisat totes les persones que es quedaran sense avió per oferir-los alternatives
Juli Rodés Actualitzat
Després de la publicitat pots interactuar amb el player amb els següents botons Engegar/Aturar Silenciar Pujar el volum Disminuir el volum Instruccions per interactuar amb el player
imatge

La vaga de Ryanair anunciada per al 25 i 26 de juliol suposarà la cancel·lació de 600 vols i afectarà unes 100.000 persones.

La companyia aèria calcula que haurà de cancel·lar fins a 300 vols diaris, dels més de 2.400 que opera a tot Europa.

La vaga de tripulants de cabina de dimecres i dijous de la setmana que ve afectarà vols amb destí o origen a Espanya, Portugal i Bèlgica.

 

El país més perjudicat és Espanya, amb fins a 200 vols. A Portugal i a Bèlgica la vaga afectarà 50 vols respectivament.

En total, Ryanair calcula que uns 50.000 passatgers cada dia notaran els efectes de la vaga.

En un comunicat, ha xifrat en un 12 per cent dels vols i dels passatgers l'afectació d'aquestes dues jornades de vaga.

La companyia també ha explicat que ja ha contactat amb tots els clients que dimecres 25 i dijous 26 es quedaran sense vol, per oferir-los la possibilitat de volar durant els set dies anteriors o posteriors. Els passatgers afectats també poden demanar que els tornin els diners.

 

Segons Ryanair, les persones que tinguin un bitllet per volar el 25 i el 26 de juliol i no hagin rebut cap comunicació poden estar tranquil·les perquè això vol dir que el seu vol no està afectat.

Sense acord sobre els serveis mínims

Aquest dimecres s'ha tancat sense acord una nova reunió entre els sindicats dels tripulants de cabina de passatgers (TCP) i la direcció de Ryanair. Estava convocada per la Direcció General de Treball del govern espanyol, que hi intervenia com a mediadora

A la sortida, els sindicats han assegurat que Ryanair no s'ha avingut a assumir la legislació laboral espanyola i ha afegit que la companyia presidida per Michael O'Leary no tenia cap voluntat d'arribar a cap acord i que ha arribat a amenaçar amb marxar d'Espanya si no li permeten desenvolupar el seu model de negoci.

 

Aquest dilluns una altra reunió ja es va acabar sense acord l'última reunió sobre els serveis mínims per a les dues jornades de vaga.

La representant de la direcció, Lisa McCormack, va marxar sense fer cap comentari a la premsa.

Per la seva banda, els sindicats convocants, la Unió Sindical Obrera (USO) i el Sindicat Independent de Tripulants de Cabina de Passatgers de Línies Aèries (Sitcpla), ja van advertir l'empresa que denunciarien qualsevol consulta entre els treballadors sobre la intenció de fer vaga. Una denúncia que aquest dimecres s'ha materialitzat.

 

Els TCP es queixen que les seves condicions laborals són "penoses" i denuncien que un 75 per cent de la plantilla està contractada a través d'empreses de treball temporal i sotmesa a la legislació irlandesa, sense salari base i cobrant únicament per les hores de vol fetes.

Ryanair, en canvi, ha emès una nota de premsa assegurant que els seus TCP cobren fins a 40.000 euros l'any i que els torns de treball i descans superen tots els mínims establerts per l'Agència Europea de Seguretat Aèria (EASA), entre altres avantatges econòmics i laborals.

"Volen beneficiar altres aerolínies"

A més, en declaracions a l'agència EFE, el director general de màrketing de Ryanair, Kenny Jacobs, ha assegurat que la companyia ha fet "tot el possible" per evitar la vaga, que considera injustificades.

"Aquestes vagues no tenen cap justificació i no persegueixen res més que entorpir les vacances familiars i beneficiar altres aerolínies a Bèlgica, Portugal i España."

 

TEMES:
Mobilitat

NOTÍCIES RELACIONADES

VÍDEOS RELACIONATS