Barcelona

La UPC conclou que el material que segellava les vies del Trambaix va provocar el "chapapote"

Un informe de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPF) ha confirmat que el servei del Trambaix va haver de suspendre's durant la segona setmana de maig perquè el material bituminós que s'havia col·locat a la base de les vies, a les zones d'herba, es va dilatar i es va convertir en una mena de "chapapote". Amb tot, l'informe entén que el material que s'ha utilitzat a les zones de paviment "ha tingut un comportament adequat". En aquest sentit, demana que aquest material es refaci "deixant al voltant d'1,5 centímetres de la cota de carril".

Actualitzat
La UPC ha confirmat que el servei del Trambaix va haver de suspendre's perquè el material de les vies es va dilatar i es va convertir en una mena de "chapapote". Amb tot, entén que el material utilitzat a les zones de paviment era el correcte. L'informe, elaborat pel Departament d'Enginyeria de la Construcció i el Departament d'Infraestructura del Transport i Territori de la UPC, conclou que el material utilitzat a les zones d'herba "té una gran capacitat per adherir-se als materials metàl·lics a 20 graus i que augmenta amb la insolació i la temperatura". Segons la UPC, el material, d'una densitat més baixa i, per tant, amb més facilitat de liquació, va ser el que va originar el "chapapote" a les vies. En aquest sentit, recomana que a l'hora de segellar les vies amb aquest producte s'utilitzi una menor quantitat. "S'ha de deixar les zones d'herba a les cotes adequades que garanteixin que no es produirà el contacte entre el producte i les rodes del tramvia i que al mateix temps compleixi les funcions de segellat", conclou l'informe.
Anar al contingut