La UAB, FGC i l'AMB impulsen un pla integral per a fomentar l'ús de la bicicleta entre universitaris (hortizontal)
La UAB, FGC i l'AMB impulsen un pla integral per a fomentar l'ús de la bicicleta entre universitaris (hortizontal)

La UAB, FGC i l'AMB impulsen un pla integral per a fomentar l'ús de la bicicleta entre universitaris

ACN Barcelona.-La rectora de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Margarita Arboix, el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, i el director de Mobilitat i Transport de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), Joan Maria Bigas, han presentat aquest dilluns BiciUAB, un nou servei per fomentar l'ús de la bicicleta. Es tracta d'un projecte de transport sostenible i quotidià que han desenvolupat les tres institucions de forma conjunta. BiciUAB és un centre integral de la bicicleta que vol potenciar l'ús d'aquest vehicle en els desplaçaments metropolitans per arribar al campus i desplaçar-se pel seu interior.

BiciUAB presta serveis com el lloguer, la venda, la reparació o l'aparcament de bicicletes. També ofereix cursos, informació i assessorament sobre les bicicletes i el servei de transport en general. BiciUAB està situat en un local a l'interior de l'estació de FGC-UAB del campus de Bellaterra. La UAB s'encarregarà de la gestió diària del servei, FGC ha cedit el local on s'ha ubicat el servei, i l'AMB hi aportarà 12.000 euros durant dos anys per subvencionar el lloguer de bicicletes. La iniciativa vol promoure la intermodalitat tren-bicicleta i fomentar l'ús del transport públic entre estudiants i treballadors del campus. "Per a que un sistema de transport funcioni, ha d'haver-hi una intermodalitat clara", ha dit el president de FGC, Enric Ticó, que ha afegit que "el tren ve a ser com l'artèria del cos humà, i els altres vehicles haurien de ser les altres venes per on arriba el repartiment final". Els dos sistemes de transport es completaran i faran que el sistema sigui funcional. "FGC treballa en diferents iniciatives per promoure la intermodalitat en el transport púbic, contribuint així a la millora de la mobilitat a Catalunya", ha explicat Ticó. El director de Mobilitat i Transport de l'AMB, Joan Maria Bigas, ha afegit que "es necessita fomentar diferents mitjans de mobilitat sostenible".Al voltant de 200 persones aproximadament fan servir la bicicleta per a accedir al campus de forma quotidiana. No obstant això, s'ha diagnosticat una gran potencialitat en l'ús d'aquest mitjà, motiu pel qual s'ha decidit millorar les infraestructures, els aparcaments i els serveis. "La idea és posar equipaments més amplis i amb més serveis", ha conclòs Ticó.Segons dades de la darrera Enquesta de Mobilitat UAB, el 19% de la comunitat universitària disposa de bicicleta. L'enquesta -feta a 4.425 persones- assenyala que el transport públic és el més utilitzat per la comunitat UAB (el 62,6%) enfront del transport privat. Així mateix, el volum de passatgers que utilitzen diàriament els FGC per anar i venir a la UAB és de 14.400 persones. "En l'actualitat, només l'1,1% de la comunitat UAB utilitza la bicicleta pera desplaçar-se pel campus i volem que això canviï", ha dit la rectora Margarita Arboix. Aquesta iniciativa s'emmarca en el Pla de Mobilitat de la UAB, que treballa per tal d'incrementar la seva accessibilitat i assolir un model de mobilitat més eficient, sostenible i integrador.

Anar al contingut