Prat de Llobregat

La tuneladora de la línia 9 del metro arriba a la nova terminal del Prat

El túnel de la línia 9 ja ha arribat a la nova terminal del Prat. No obstant això, fins d'aquí a tres anys no es podrà arribar en metro fins a l'aeroport. Fins llavors, per desplaçar-se a la T-1 hi haurà autobusos llançadora des de la terminal antiga i les línies de transport públic allargaran el seu recorregut. La tuneladora de la línia 9 del metro de Barcelona ha vist la llum després de foradar un túnel de més de quatre quilòmetres durant un any. Aquest migdia s'ha extret el capçal de la màquina, de nou metres de diàmetre, en un acte al qual han assistit el president de la Generalitat i altres autoritats.

Actualitzat
La tuneladora que ha perforat el túnel de la línia 9 del metro fins a la nova terminal de l'aeroport del Prat ja ha completat la seva feina. La tuneladora ha excavat un tram de poc més de quatre quilòmetres entre el polígon Mas Blau i la T-1 de l'aeroport. En aquest tram hi ha previstes tres estacions, situades a la terminal actual, a la futura ciutat aeroportuària i a la T-1, totes tres en construcció.

Les obres del túnel de la línia 9 del metro a l'aeroport s'han acabat, però els combois no hi arribaran fins d'aquí a tres anys, el 2012. La T-1, a punt d'inaugurar, només serà accessible de moment per carretera, a l'espera que hi arribi el metro.

Per desplaçar-se a la T-1, hi haurà autobusos llançadora des de la terminal antiga i les línies de transport públic allargaran el seu recorregut.

La previsió és que la línia 9 del metro arribi a l'aeroport el 2012. El president Montilla ha destacat l'esforç d'inversió en transport públic del govern català, que aquest any és de 8.000 milions d'euros.


Anar al contingut