La tripulació del vol de Spanair "no va configurar l'avió correctament", segons les conclusions de la investigació

La tripulació de l'avió JKK5022 de la companyia Spanair sinistrat l'agost del 2008 a l'aeroport de Madrid-Barajas no va configurar l'aparell correctament. Tampoc van funcionar els sistemes que havien d'alertar d'aquests errors. És la conclusió de l'informe definitiu fet per la comissió que investiga aquest accident, on van morir 154 persones.
La tripulació del vol de Spanair "no va configurar l'avió correctament", segons les conclusions de la investigació
Madrid

La tripulació del vol de Spanair "no va configurar l'avió correctament", segons les conclusions de la investigació

La tripulació de l'avió JKK5022 de la companyia Spanair sinistrat l'agost del 2008 a l'aeroport de Madrid-Barajas no va configurar l'aparell correctament. Tampoc van funcionar els sistemes que havien d'alertar d'aquests errors. És la conclusió de l'informe definitiu fet per la comissió que investiga aquest accident, on van morir 154 persones.
Restes de l'avió de Spanair, després de l'accident

Restes de l'avió de Spanair, després de l'accident de Barajas l'estiu del 2008

La tripulació "va perdre el control de l'avió" segons l'informe definitiu de la comissió que investiga el sinistre i que ha estat publicat aquest divendres. Concretament, en el text, s'hi detalla que en el moment de l'enlairament la tripulació no va desplegar els "flaps" ni els "slats", que són els alerons destinats a l'aterratge i l'enlairament.

A més, els sistemes que havien d'alertar d'aquests errors no van funcionar. I la tripulació no va detectar l'error ni el va corregir en enlairar-se, ja que no va utilitzar correctament les llistes de comprovació del sistema.

Segons la comissió d'investigació, una revisió d'aquests sistemes prèvia al vol hauria pogut evitar l'accident. Actualment, la companyia ha incorporat aquesta verificació prèvia a tots els vols però abans de l'accident no era obligatori.


NOTÍCIES RELACIONADES