La travessera de Torroella de Montgrí, la segona més ben valorada de les 21 analitzades pel RACC

La travessera de Torroella de Montgrí, la segona més ben valorada de les 21 analitzades pel RACC

La travessera de Torroella de Montgrí, la segona més ben valorada de les 21 analitzades pel RACC

Una imatge de la travessera urbana de Torroella de Montgrí, cedida aquest 18 de maig de 2017. (Horitzontal)

Una imatge de la travessera urbana de Torroella de Montgrí, cedida aquest 18 de maig de 2017. (Horitzontal)

ACN Torroella de Montgrí.-La cinquena auditoria sobre la qualitat de travesseres en vies urbanes del RACC situa la de Torroella de Montgrí (Baix Empordà) com la segona més ben valorada de les 21 analitzades. L'ens li atorga 71 punts sobre 100 i en destaca la seguretat viària. Malgrat això, apunta algunes actuacions de millora com ara augmentar la il·luminació dels passos de vianants, ampliar la cobertura del transport públic i facilitar la circulació de bicicletes. La de Torroella és la principal via de la comarca per accedir a la Costa Brava. Les travesseres representen un 10% de la xarxa viària de Catalunya i concentren un 20% dels accidents greus i mortals.

La Fundació del RACC realitza aquest estudi des de l'any 2011 i ja ha analitzat 21 travesseres de les quatre demarcacions catalanes. L'objectiu és avaluar si compleixen correctament la seva doble funció urbana (per als residents) i interurbana (per als conductors de pas). En aquesta auditoria, també s'han estudiat les de Montgat, Balaguer i Gandesa . En el cas de Torroella de Montgrí , l'ens remarca que, tot i que no disposa de cap vial alternatiu per a la desviació del trànsit, compta amb un passeig central que ha permès "integrar-la plenament a l'àmbit urbà". A més, li atorga valoracions molt altes en paràmetres de seguretat viària, mobilitat i senyalització així com ordenament de l'aparcament. Tot i això, proposa diverses actuacions de millora com ara augmentar la il·luminació dels passos per a vianants, dotar-la de millor cobertura de transport públic i facilitar la circulació de bicicletes. En aquest sentit, apunten que la morfologia de la via permetria reduir la velocitat passant dels 50 km\/h actuals als 40 o 30, als trams més cèntrics. La mesura facilitaria al ciclistes circular-hi amb més seguretat. Amb la puntuació atorgada, aquesta travessera s'ha convertit en la segona millor valorada de les analitzades fins ara, amb 71 punts. Un 20% dels accidentsLes travesseres urbanes representen el 10% de la xarxa viària catalana i concentren el 20% dels accidents greus i mortals. L'any 2016, set persones hi van perdre la via i 90 més van resultar ferides greus. Les auditories realitzades pel RACC posen de manifest que, en la majoria de casos, aquestes vies presenten problemes similars. Per això, recomanen que s'estableixin mecanismes per oriental els municipis en els processos de transformació per millorar-ne la seguretat.