Fondarella

La "tolerància zero" s'intensifica abans de les festes amb "macrocontrols" d'alcoholèmia

Les mesures cada cop més intransigents dels Mossos d'Esquadra per separar l'alcohol de la carretera ha pujat un esglaó més. Aquesta nit s'han fet controls a 2.000 conductors i una quarta part s'han fet en un sol lloc: al "macrocontrol" que la policia de la Generalitat i el Servei Català de Trànsit han instal·lat a l'A-2, al pas per Fondarella. L'objectiu era, a banda de detectar comportaments imprudents, dissuadir els usuaris i advertir-los que els Mossos es poden posar a tot arreu, fins i tot en una autovia.

Actualitzat
Últimament, notícies com la d'aquesta matinada a Sant Joan Despí on un conductor begut s'ha encastat contra un edifici acaparen massa titulars. I ara, a les portes de Nadal, en què augmenta el consum d'alcohol, el risc d'accidents es dispara. És per això que Trànsit, seguint la política de "tolerància zero", ha incrementat les mesures per dissuadir els conductors imprudents. La més important, els controls d'alcoholèmia. Aquesta nit se n'han fet més de 2.000 a tot Catalunya: un 5% han donat positiu, alguns de manera flagrant, perquè catorze conductors acabaran davant del jutge. Una quarta part dels controls, a l'A-2 Un dels controls més massius s'ha fet a l'A-2, que fins i tot ha quedat tallada. Els conductors que viatjaven aquesta matinada per l'autovia en sentit Barcelona es trobaven a l'altura de Fondarella, al Pla d'Urgell, amb la via reduïda a un carril. Després d'un quilòmetre i mig, el carril els conduïa al pàrquing d'una gasolinera per on havien de passar obligatòriament tots els vehicles. El motiu: un "macrocontrol" d'alcoholèmia. Agents dels Mossos d'Esquadra aturaven una mitjana de cent vehicles en només una hora, des de la una fins a les sis de la matinada. És la primera vegada que es fa un macrocontrol d'aquestes característiques a l'autovia A-2 a Lleida. L'objectiu és, a més del control en si, convertir-lo en una mesura dissuasiva, que els conductors sàpiguen que els controls es poden fer a qualsevol carretera, fins i tot en una autovia. Dels 500 conductors que es van aturar, deu van donar positiu, però cap va superar els límits penals. El control d'alcoholèmia es complementava amb un altre de velocitat uns quilòmetres abans, en què 25 vehicles van superar els 140 quilòmetres per hora i es va detectar un vehicle a 190.
NOTÍCIES RELACIONADES
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut