La televisió estatal xinesa posa unes imatges de "Top gun" com si fossin de les Forces Aèries

Els entrenaments de l'exèrcit xinès són de pel·lícula. Això van pensar els més cinèfils quan van veure ara fa uns dies a la televisió estatal xinesa, la CCTV, unes imatges d'unes suposades maniobres d'una aeronau de les forces aèries del país. Alguns van comprovar la seva intuïció, que ja havien vist abans aquella aeronau que dispara i destrueix el que se suposa que era un avió enemic. Ho havien vist abans a la pel·lícula "Top gun", protagonitzada per Tom Cruise.
La televisió estatal xinesa posa unes imatges de "Top gun" com si fossin de les Forces Aèries
Pequín

La televisió estatal xinesa posa unes imatges de "Top gun" com si fossin de les Forces Aèries

Els entrenaments de l'exèrcit xinès són de pel·lícula. Això van pensar els més cinèfils quan van veure ara fa uns dies a la televisió estatal xinesa, la CCTV, unes imatges d'unes suposades maniobres d'una aeronau de les forces aèries del país. Alguns van comprovar la seva intuïció, que ja havien vist abans aquella aeronau que dispara i destrueix el que se suposa que era un avió enemic. Ho havien vist abans a la pel·lícula "Top gun", protagonitzada per Tom Cruise.
El vídeo compara les imatges de la televisió xinesa i les de "Top gun".

El vídeo compara les imatges de la televisió xinesa i les de "Top gun".

Això és el que denuncien i proven alguns diaris com ara "The Guardian" o "The Wall Street Journal", que la televisió estatal xinesa hauria robat unes imatges de la pel·lícula "Top gun" en una notícia en què narra i mostra uns suposats exercicis de les Forces Aèries xineses en què es veu un avió de combat que dispara i destrueix el que se suposa que és un avió enemic.

Els majors fans de Tom Cruise al país asiàtic no van trigar a adonar-se de l'engany, que es pot comprovar en aquest vídeo de "The Wall Street Journal", que compara fotograma a fotograma les imatges emeses per la televisió xinesa i les imatges de la pel·lícula. Preguntat sobre la qüestió, el responsable de la relació amb els mitjans de la televisió estatal xinesa no va voler fer cap comentari.



Aquesta no seria la primera vegada que mitjans o agències de comunicació xineses utilitzen imatges que no són de fets reals sinó de la ficció. Una cosa similar va passar l'any 2002, quan un diari xinès va traduir i publicar com a notícia una peça satírica d'un diari nord-americà en què els membres del Congrés amenaçaven d'abandonar Washington si no se'ls construïa un edifici amb un terrat retràctil. També cinc anys després l'agència de notícies estatal va utilitzar una imatge de raigs X del cap de Homer Simpson per il·lustrar una notícia sobre l'esclerosi múltiple.