La superilla de Barcelona obrirà un carril perquè el bus la travessi i millorarà les connexions entre carrers

La tinent d'alcalde d'Urbanisme continua defensant el model, però admet que "s'ha de poder ajustar als territoris"
La superilla de Barcelona obrirà un carril perquè el bus la travessi i millorarà les connexions entre carrers
Barcelona

La superilla de Barcelona obrirà un carril perquè el bus la travessi i millorarà les connexions entre carrers

La tinent d'alcalde d'Urbanisme continua defensant el model, però admet que "s'ha de poder ajustar als territoris"
Redacció
La superilla va néixer amb l'objectiu de pacificar el trànsit

La superilla va néixer amb l'objectiu de pacificar el trànsit

L'Ajuntament de Barcelona introduirà modificacions de trànsit a la superilla del Poblenou. A partir d'ara, en algunes cruïlles els girs podran ser en doble sentit.

La tinent d'alcalde d'Urbanisme, Janet Sanz, ha anunciat que obriran un carril perquè els autobusos puguin circular pel carrer Roc Boronat en sentit mar. Per aquest carril hi podran passar també els veïns, però en cap cas s'obrirà a la resta del trànsit.

En canvi, s'eliminarà la circulació al carrer Sancho de Ávila entre els carrers de Llacuna i Roc Boronat.

"Assolim una proposta de major flexibilitat de moviments viaris dins de la mateixa superilla, i així es possibilita en alguns casos i en algunes cruïlles en concret que els girs puguin ser en doble senttit, en comptes d'un com es plantejava fins ara."

Janet Sanz ha insistit que el govern està convençut que la superilla és un model "molt positiu", si bé ha reconegut que "s'ha de poder ajustar als territoris".

Sanz ha explicat que s'ha decidit tirar endavant aquestes mesures per poder flexibilitzar els moviments i mantenir d'aquesta manera la configuració viària pacificada i ha recordat que la superilla es va posar en marxa com un projecte pilot que podia ajustar-se segons les consideracions ciutadanes.