Catalunya

La sinistralitat urbana baixa per segon any consecutiu, però de forma més moderada que a les vies interurbanes

Unes 120 persones van morir l'any passat en accidents de trànsit a les ciutats catalanes, unes 14 persones menys que el 2006. La majoria de sinistres es van produir en interseccions i el 35% de les víctimes eren vianants. Aquest és el segon any que baixa la sinistralitat urbana però ho fa de forma més lenta que a les vies interurbanes. Per això, el Servei Català de Trànsit està treballant amb les capitals catalanes i les ciutats més poblades perquè facin plans locals de seguretat viària.

Actualitzat

L'any passat es van registrar 120 morts a les vies urbanes de Catalunya, unes 14 persones menys que l'any 2006, segons les dades recollides pel Servei Català de Trànsit. Tot i que la tendència és a la baixa, el descens de víctimes en l'àmbit urbà és més lent que a les carreteres catalanes, on la reducció de morts és constant i més accentuada des del 2002. El director del Servei Català de Trànsit, Josep Pérez Moya atribueix aquest descens moderat a les característiques pròpies de la mobilitat urbana, que qualifica de més complexa per la densitat de vehicles, les cruïlles i la visibilitat.

De les 120 víctimes mortals en ciutat el 2007, uns 43 eren vianants i els accidents es van produir sobretot en interseccions. El Servei Català de Trànsit està impulsant amb els ajuntaments de les capitals catalanes i de les ciutats de més de 30.000 habitants plans locals de seguretat viària.

 

Anar al contingut