La SEPI cancel·la els vols Madrid-Argentina de l'operadora Aerolíneas Argentinas

S'han acabat els vols directes Madrid-Argentina a través d'Aerolíneas Argentinas. Aquest fet és conseqüència del pols que mantenen des de fa temps l'operadora i la SEPI, la societat que gestiona les empreses públiques i que posseeix més d'un 90% de la companyia aèria. La SEPI no pot pagar la gasolina a causa de les pèrdues que té AA. I com que un dels sindicats d'AA no accepta el pla de viabilitat, la situació s'ha fet insostenible, fins al punt d'haver d'anul·lar aquests vols.
La SEPI cancel·la els vols Madrid-Argentina de l'operadora Aerolíneas Argentinas
Mà dura davant dels sindicats

La SEPI cancel·la els vols Madrid-Argentina de l'operadora Aerolíneas Argentinas

S'han acabat els vols directes Madrid-Argentina a través d'Aerolíneas Argentinas. Aquest fet és conseqüència del pols que mantenen des de fa temps l'operadora i la SEPI, la societat que gestiona les empreses públiques i que posseeix més d'un 90% de la companyia aèria. La SEPI no pot pagar la gasolina a causa de les pèrdues que té AA. I com que un dels sindicats d'AA no accepta el pla de viabilitat, la situació s'ha fet insostenible, fins al punt d'haver d'anul·lar aquests vols.
L'aeroport d'Ezeiza s'ha convertit aquesta matinada en un camp de batalla entre la policia i els treballadors d'Aerolíneas Argentinas. Els manifestants pretenien boicotejar la sortida de qualsevol avió en protesta per la decisió de suspendre l'últim vol internacional d'Aerolíneas, el Buenos Aires-Madrid. La decisió l'ha presa la Societat Espanyola de Participacions Industrials, la SEPI, que depèn de l'estat espanyol i és la propietària del 90% de les accions d'Aerolíneas. La SEPI ha optat per la línia dura en un conflicte que manté amb dos dels set sindicats que hi ha a Aerolíneas i que no accepten el pla de viabilitat. El pla inclou una retallada dels sous dels empleats del 6 i el 20%. És una de les mesures per intentar redreçar una companyia que té el seu principal problema en un deute de 900 milions de dòlars. Aquest deute s'ha generat en els últims deu anys, des que Iberia es va quedar l'empresa, que ara perd entre 20 i 30 milions de dòlars al mes. Iberia es va desfer d'Aerolíneas abans de ser privatitzada i va passar la titularitat de les accions a la SEPI. El suport als treballadors del sindicat de tècnis aeronàutics es va evidenciar ahir en un festival en què també es va expressar el rebuig a les empreses espanyoles i a la globalització.