La ronda Nord de Granollers permetrà acabar amb un dels punts negres de la C-17

La ronda Nord de Granollers, actualment en construcció, és una via orbital al voltant de la ciutat que servirà per connectar les diferents carreteres que conflueixen a la capital del Vallès Oriental. Una primera fase, que unirà la carretera de Sant Celoni amb l'antiga Nacional 152, estarà enllestida al juny. La segona fase, que enllaçarà amb una rotonda a diferent nivell amb la C-17, permetrà acabar amb un dels punts negres d'aquesta via.
La ronda Nord de Granollers permetrà acabar amb un dels punts negres de la C-17
Granollers

La ronda Nord de Granollers permetrà acabar amb un dels punts negres de la C-17

La ronda Nord de Granollers, actualment en construcció, és una via orbital al voltant de la ciutat que servirà per connectar les diferents carreteres que conflueixen a la capital del Vallès Oriental. Una primera fase, que unirà la carretera de Sant Celoni amb l'antiga Nacional 152, estarà enllestida al juny. La segona fase, que enllaçarà amb una rotonda a diferent nivell amb la C-17, permetrà acabar amb un dels punts negres d'aquesta via.
Per la C-17, hi passen cada dia uns 47.000 vehicles. Actualment s'estan fent moviments de terres que han de donar pas a la construcció d'una rotonda sota l'autovia, al mateix nivell que la carretera de Caldes a Granollers. La construcció de la rotonda i els seus accessos eliminarà un dels punts negres d'aquesta via. Per poder acabar l'obra encara s'han de completar alguns processos d'indemnització d'alguns propietaris, com el del restaurant Tibidabo, establiment que s'ha d'enderrocar completament. Alguns veïns hi perden una part de les seves propietats, però la majoria se senten satisfets perquè amb les obres s'evitaran els nombrosos accidents que hi ha hagut en aquesta sortida, que no té carril de desacceleració i on els vehicles han de fer un gir de pràcticament noranta graus. Aquesta segona fase de les obres està prevista que s'acabi el maig del 2005 i té una longitud total de dos quilòmetres. Per ara, la ronda Nord, s'acabarà sense soterrar-la, tot i que s'estudia que en un futur es pugui soterrar.