La revista de moda alemanya "Brigitte" veta les models professionals perquè estan massa primes

La revista de referència en el sector de la moda a Alemanya, "Brigitte", no treballarà més amb models professionals perquè estan massa primes. Les queixes que han rebut dels seus lectors els últims anys -que estan farts de veure fotografies amb models que són la pell i l'os- han motivat aquesta decisió, que no es farà efectiva fins a l'any que ve. La directora d'aquesta publicació bimensual, Brigitte Huber, està convençuda que actualment no només marquen tendència els dissenyadors i les models. També ho fan les cantants, les dones que viuen en grans ciutats o personalitats com Michelle Obama o Carla Bruni.
La revista de moda alemanya "Brigitte" veta les models professionals perquè estan massa primes
Hamburg

La revista de moda alemanya "Brigitte" veta les models professionals perquè estan massa primes

La revista de referència en el sector de la moda a Alemanya, "Brigitte", no treballarà més amb models professionals perquè estan massa primes. Les queixes que han rebut dels seus lectors els últims anys -que estan farts de veure fotografies amb models que són la pell i l'os- han motivat aquesta decisió, que no es farà efectiva fins a l'any que ve. La directora d'aquesta publicació bimensual, Brigitte Huber, està convençuda que actualment no només marquen tendència els dissenyadors i les models. També ho fan les cantants, les dones que viuen en grans ciutats o personalitats com Michelle Obama o Carla Bruni.
"Tota la indústria de la moda està anorèxica." Així de dràstic s'ha expressat Andreas Lebert, un dels responsables editorials de "Brigitte". La revista de referència ha declarat la guerra a les models amb siluetes esquelètiques. Per això, ha pres la decisió d'apartar de les seves pàgines les models professionals d'agència per sortir al carrer a buscar dones reals per il·lustrar els seus articles, tant d'exercicis com de moda, dietes, salut i cosmètica, entre altres. "Veurem dones que estiguin ben servides a la vida", ha explicat la segona responsable editorial de la publicació, Brigitte Huber.

La mesura vol ser una revolució en el sector de la moda, i podria ser un primer pas per deixar de veure cossos anorèxics com els que han desfilat aquesta setmana a París, tot i que, teòricament, ho havien prohibit.

És clar que una iniciativa semblant a aquesta, la d'usar dones reals per a les campanyes publicitàries, també la va impulsar una marca de productes d'higiene per a la dona, mentre que la mateixa multinacional mare té altres marques que s'anuncïen amb models superprimes.