La redacció del projecte del Quart Cinturó esperona 200 entitats a manifestar-se a Terrassa

Una polèmica al voltant d'un projecte viari que es manté viva és la que s'ha creat al voltant del Quart Cinturó de Barcelona. Un dels trams que tot just s'està estudiant és el que unirà Abrera i Terrassa. Alguns col·lectius el consideren innecessari, perquè ja hi ha prou carreteres en aquesta àrea i perquè l'impacte ambiental serà molt negatiu. Un miler de persones s'han concentrat aquest diumenge a l'Ajuntament de Terrassa per fer-hi arribar les seves queixes.
La redacció del projecte del Quart Cinturó esperona 200 entitats a manifestar-se  a Terrassa
Terrassa

La redacció del projecte del Quart Cinturó esperona 200 entitats a manifestar-se a Terrassa

Una polèmica al voltant d'un projecte viari que es manté viva és la que s'ha creat al voltant del Quart Cinturó de Barcelona. Un dels trams que tot just s'està estudiant és el que unirà Abrera i Terrassa. Alguns col·lectius el consideren innecessari, perquè ja hi ha prou carreteres en aquesta àrea i perquè l'impacte ambiental serà molt negatiu. Un miler de persones s'han concentrat aquest diumenge a l'Ajuntament de Terrassa per fer-hi arribar les seves queixes.
Més de dues-centes entitats s'agrupen en la campanya contra el Quart Cinturó i s'han manifestat a Terrassa per aturar el projecte del nou tram Abrera-Viladecavalls-Terrassa, del qual el Ministeri de Foment ara redacta el projecte de construcció. El Quart Cinturó de Barcelona és el projecte d'una nova autovia orbital, de quatre carrils, entre Sant Celoni i Abrera, i formaria part de l'Eix Prelitoral Català paral·lel a l'actual autopista AP-7 que aniria des de la frontera francesa fins al País Valencià. La Generalitat l'inclou en el Pla de Carreteres de Catalunya com una anella de Barcelona, entre Mataró i Vilafranca del Penedès. L'any 95 ja se'n va inaugurar un tram, l'autovia Mataró-Granollers. Ara, la possibilitat de construir un nou tram es posa en marxa. Les alternatives que es proposen passen per la supressió dels peatges d'autopistes dins de la regió metropolitana, millorar la xarxa de carreteres secundàries i la posada en marxa d'una nova línia de trens de rodalies per evitar els desplaçaments amb automòbil. Les protestes contra el Quart Cinturó ja van començar el 1991. Ara divideixen les forces polítiques de l'Ajuntament de Terrassa.