El xef del restaurant Capritx considera que a Tripadvisor hi ha massa comentaris fraudulents
El xef del restaurant Capritx considera que a Tripadvisor hi ha massa comentaris fraudulents
Terrassa

La rebel·lió d'un restaurant de Terrassa per donar-se de baixa de Tripadvisor

El xef Artur Martínez, amb una estrella Michelin, ha engegat una campanya de boicot al perfil del seu restaurant a Tripadvisor davant la negativa de la plataforma a esborrar-lo

Victòria MiróActualitzat

Amb 390 milions d'usuaris al mes, consultar Tripadvisor és un pas obligat per a molts clients abans d'anar a un restaurant. Però molts restauradors no estan d'acord amb el poder que ha adquirit el portal i li critiquen que no contrasten prou la veracitat de les opinions dels usuaris. El xef Artur Martínez, del restaurant del Capritx de Terrassa, amb una estrella Michelin, va voler anar més enllà i va demanar donar-se de baixa del portal, on hi té un perfil ben posicionat. Es va trobar amb una allau de traves burocràtiques.

"Vull que em deixin sortir, jo en cap moment he demanat entrar, participar en el seu joc, mai he omplert un formulari... Això és un segrest virtual", s'exclama Artur Martínez.

L'Artur creu que a la plataforma hi ha massa comentaris fraudulents i critica que dona privilegis als restaurants que paguen una quota mensual. Però la seva lluita ha estat en va. Des de la companyia al·leguen que els perfils, que poden obrir els usuaris o el mateix propietari del local, només es tanquen sota unes condicions estrictes.

"Sempre que un establiment està obert al públic, sempre mantindrem obert el perfil a la nostra pàgina web perquè nosaltres entenem que si un usuari vol anar a un restaurant té dret a veure què en pensen les persones que hi han anat. Aquest és l'objectiu de Tripadvisor", considera Blanca Zayas, portaveu de Tripadvisor a Espanya.

L'Artur ha optat per rebel·lar-se i ha engegat una campanya per boicotejar Tripadvisor. A través de les xarxes socials, convida els seus clients a inventar-se crítiques falses i humorístiques del seu restaurant. Davant la negativa de la web de recomanacions a esborrar-lo, es planteja aconseguir sortir l'últim del rànquing de popularitat.

De moment, Tripadvisor l'ha fet baixar 40 posicions en el rànquing de popularitat i l'ha advertit a través d'un mail sobre el seu comportament. Afirmen que el que fa el xef de Terrassa "és molt perillós per a la seva reputació digital" i per això no temen que es pugui produir un efecte contagi.

Entre els restauradors és una opinió generalitzada que el portal no contrasta la veracitat de les crítiques, malgrat que el seu pes pot fer trontollar un negoci. És el que explica l'Àlex Serrano, propietari, juntament amb el seu germà, de la cerveseria gastronòmica MonDoré. Fa quatre anys que van obrir l'establiment i reconeix que ser-hi va ser clau en l'inici, per fer-se visible entre els turistes, encara que els va fer patir molt.

"En comptes d'ajudar-te et pot fins i tot enfonsar un restaurant. Aleshores cal cuidar molt tots els clients perquè la crítica sigui bona però tenir en compte que qualsevol persona del món pot escriure sense haver vingut al teu restaurant", apunta.

Pels restauradors, caldria com a mínim assegurar que l'usuari ha estat realment a l'establiment demanant-li que aporti la factura del compte.

El Gremi de Restauració de Barcelona ha sortit al pas de la polèmica aquest cap de setmana i exigeix canvis a Tripadvisor. Proposa substituir els comentaris per preguntes tancades o estrelles, que consideren que farien que la valoració fos més justa. 

VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut