Brussel·les

La publicitat de tabac desapareix de premsa, ràdio i internet europeus

Si viatgem per Europa ja no trobarem publicitat de tabac ni als diaris, ni a la ràdio ni a internet. Aquest diumenge ha entrat en vigor la directriva europea que prohibeix anunciar tabac en aquests mitjans. Brussel·les espera que la norma redueixi un 7% la tendència a fumar i el nombre de morts que causa el tabaquisme. On sí que trobarem els coneguts anuncis de cigarrets és a Espanya, però per poc temps. L'Estat ha decidit no firmar la directriva perquè vol esperar l'aprovació de la llei del tabac que està redactant el Congrés.

Actualitzat
La llei espanyola, que actualment redacta el Congrés dels Diputats, també preveu la prohibició de fer publicitat de tabac als mitjans de comunicació. Una prohibició que a Espanya, des dels anys 90, ja s'exerceix a la televisió, un dels primers mitjans on es va voler fer incidència, donat l'impacte que té en els teleespectadors. La directriva europea, que va ser aprovada el 2003, prohibeix la publicitat del tabac en mitjans de comunicació escrits, a la ràdio i a internet. La norma també impedeix el patrocini del tabac en esdeveniments culturals i esportius de caràcter transfronterer, com la Fórmula 1, sempre que se celebrin dins de la Unió Europea. Per contra, la normativa no afecta la publicitat en cinemes o articles de mercadatge. La Unió Europea espera que amb aquesta mesura pugui reduir el nombre de persones que s'enganxen cada any al tabac i evitar així la gran quantitat de morts que provoca aquesta addicció. Aquesta croada contra el tabac s'entén gràcies als números que presenta l'executiu comunitari, segons els quals, només als països de la Unió, cada any moren 650.000 persones pel consum de cigarrets. A més, el Comitè Nacional per la Prevenció del Tabaquisme calcula que un 34% dels joves es posen el primer cigarret a la boca estimulats per la publicitat. Un percentatge que ha posat en alerta les administracions.
VÍDEOS RELACIONATS
Anar al contingut