Madrid

La publicitat a les cadenes de ràdio espanyoles ha crescut un 26% en quatre anys

Ara escoltem més publicitat a la ràdio espanyola que fa quatre anys. En aquest període, les principals cadenes de ràdio privades de l'Estat han augmentat el temps destinat a la publicitat un 26%. Segons el Llibre Verd de la Ràdio, patrocinat per Universal McCann i realitzat per Arte Media, les emissores també estan consolidant la menció com a alternativa a la publicitat convencional, en format falca. Aquesta nova fórmula consisteix que el mateix presentador del programa és qui parla d'una marca comercial.

Actualitzat
Segons l'estudi, que pren com a referència la Cope, Onda Cero, Cadena Ser, Los 40 Principales, Cadena 100, Cadena Dial i M-80, la menció ha experimentat un creixement que reforça la tendència a integrar la publicitat dins de la programació. Davant del 8% del 2000, les mencions van ocupar el 14% dels espais comercials de les emissores el 2004. A més, segons els autors, la publicitat d'àmbit nacional va créixer fins al 60% del total en les set cadenes estudiades, fins a ocupar el 9,1% del temps total de programació de les cadenes, un 1,2% més que l'any 2000. La cadena de major ocupació publicitària va ser Onda Cero, seguida de la Cope i de la Cadena Ser. Per franges horàries, el diumenge és el dia amb menys ocupació publicitària, amb el 5,3% del temps, mentre el dimecres arriba al 10,9% de la programació. Els dies laborables s'emet més publicitat al matí, els dissabtes, durant la sobretaula i els diumenges, a la tarda. En dies de cada dia, la Cadena Ser ocupa el 31% del temps en publicitat, mentre Onda Cero arriba al 29% i la Cope al 23%.
Anar al contingut